Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 13837 besök totalt |
Re:
|
||||||||
Det var nog trevligt att vara F1-Champ igår...
![]() http://www.dailymail.co.uk/news/arti _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
Läste på ett annat ställe där någon skrev att de hade lite känningar innom stallet McLarren och att de redan såg att Skinkan skulle ta Pickadollen. Så det var därför Vettel kunde passera rätt lätt endå, tyckte det var konstigt att Skinkan inte stängde dörren, kollade på omkörningen flera ggr utan att förstå.. Men nu förstår jag, mindre risk att släppa förbi Vettel och ta Glock. Enligt livetimingen så tappade Pickadollen fruktansvärt mycket hela sista varvet i alla sektioner.. 18 sec eller något sådant totalt hela varvet om jag inte missminner mig i jämförelse med Skinkan...
mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||||||
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||||
Re:
Lite mer om det: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=847435&rss=672 http://www.eurosport.se/formel1/brasiliens-grand-prix/2008/glock-forbannad_sto1745819/story.shtml Vad har f.ö. spanjorer för problem egentligen?! Fortfarande sura för förra årets säsong? Riktigt töntigt iaf... http://www.resume.se/nyheter/2008/11/03/rasistisk-hatkampanj-mot-f/index.xml _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||||
Citat från DN
"Enligt McLaren-stallets chef Martin Whitmarsh hade hans medarbetare räknat ut att Hamilton skulle hinna i fatt Glock innan målgången. - Vi kunde se regnet komma och vet hur halt det blir under sådana förhållanden. Då valde vi att inte försöka försvara oss mot Vettel (som passerade Hamilton på det näst sista varvet) och riskera att göra något misstag, utan istället lita på att vi kunde hinna ikapp Glock. - Naturligtvis informerade vi Lewis också, så att han inte skulle få panik utan bara göra sitt jobb, köra om Glock och vinna VM, säger Martin Whitmarsh." ![]() Hamilton körde alltså om Glock 8 sekunder innan målgång och då mycket pga av att Glock fick sladd. Inte ens McLaren kan vara så kalla! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
Re:
Segrarna skriver historien eller hur det nu var... ![]() |
||||||||
Re:
Det kan ju ligga lite substans i det men om de hade den taktiken trodde de sig nog ha mer än åtta sekunders marginal. ![]() Jag är lite kluven till den typ av lopp, även om Hamilton är världsmästare tycker jag nog innerst inne att man aldrig är bättre än sin sista tävling. Och där kom han ju bara femma utan incidenter att skylla på. _________________ Anders Hansson |
||||||||
Re:
|
||||||||
Re:
True, true... _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
Re:
Very True! ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Var Fisi och kanske nån till på torrdäck sista stinten också? Isåfall ser det lite lurt ut med Toyotornas dåliga mittsektor på sista varvet:
![]() Fisi borde ha kört sitt sista varv hyfsat parallellt med ngn av Toyotorna fast två varv efter. Men jag har inte koll på vilka som körde på torrdäck. Tar inte "ställning" men en god konspirationsteori förtjänar alltid att underblåsas! ![]() EDIT: Mest spännande lopp jag sett för övrigt, det här var kul oavsett vem som vann eller "borde ha vunnit". ![]() EDIT2: Äsch!
...men Sutil, Bourdais, Button och Kubica är inte uppräknade på Live timing för byte till regndäck förutom Toyotorna. Men jag vet inte hur heltäckande de brukar vara... ingen av dem är i närheten av 55 s på mittsektorn iaf. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
Re:
8 Sekunders marginal är ju inte särskilt lite?!? Det är ju en evighet i dessa sammanhang och det var ju uppenbart att det var en större risk att försöka hålla Vettel bakom sig......Hamilton har mognat väldigt mycket sedan förra året, att vara så pass kall, släppa Vettel för att inte riskera någon olycka, köra så fort det går och lite på teamet att han hinner om Glock precis i slutet är imponerande ![]() I övrigt tycker jag att Vettel har varit en av de största överraskningarna och verkligen visat att där har vi en förare till med framtiden för sig! |
||||||||
Re:
Åjo, åtta sekunder är rätt lite marginal. Hade han inte kommit om i det läget hade det varit kört. _________________ Anders Hansson |
||||||||
Att två varv innan, dvs. c:a 3 minuter, säga att vi vet att du kommer att köra om Glock för att han kommer att få sladd i den sista kurvan tror jag inte mycket på.
För övrigt vill jag ge ett stort ![]() /Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
Re:
Eller så kan man se det positiva i att TV6 fick sända finalen, från början var det ju inte tänkt. Jag är iallafall väldigt nöjd med att ha få sett denna mycket nervpirrande final. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Re:
Jo absolut, men i alla fall ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
Att Vettel är mkt snabbare än Hamilton i regn är ju bevisat sedan innan.
Att Hamilton kom förbi Glock var snarare en stor skopa tur än iskall skicklighet. Årets F1 har ju verkligen bjudit på överraskningar hela tiden. Kul när dom bakre teamen kommer upp och pinkar lite revir ibland. Längtar till 09... _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 13837 besök totalt |