Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Interlagos
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
13837 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

BMWTobbe skrev:
edit: Såg nu att kubica kom på elfte plats, +1 varv. Men varför körde han om när han var varvad? Får han det?
Visst får du som varvad komma tillbaka, han var ju snabbare ju då även om han inte racade om position (hade han inte torrdäck som var snabbare precis innan regnet tog i och halkade sen ner precis som Glock).

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Der drüben
Här sen Dec 2002

Helt klart trevligt thumbs up
intressant att bildgoogla på "Nicole Scherzinger"

verkligen ingen dålig donna, fullt värdig en F1 mästare

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
C

Här sen Feb 2003

Läste på ett annat ställe där någon skrev att de hade lite känningar innom stallet McLarren och att de redan såg att Skinkan skulle ta Pickadollen. Så det var därför Vettel kunde passera rätt lätt endå, tyckte det var konstigt att Skinkan inte stängde dörren, kollade på omkörningen flera ggr utan att förstå.. Men nu förstår jag, mindre risk att släppa förbi Vettel och ta Glock. Enligt livetimingen så tappade Pickadollen fruktansvärt mycket hela sista varvet i alla sektioner.. 18 sec eller något sådant totalt hela varvet om jag inte missminner mig i jämförelse med Skinkan...

mvh C

-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004

Trulli var också på slicks sista varvet och tappade runt 20 sekunder också

Gerhard
Blomstermåla
Här sen Nov 2005

Ja det var en skön avslutning!
De jag inte fattar är varför Vettel gick i depå och bytte till rengndäck han skulle väl haft klar segerchans om han forsatt på slicks.

Motala
Här sen Dec 2002

Läste på text-TV att Glock var upprörd över att bli beskylld för att medvetet ha släppt om Hamilton.
Är det någon som har läst eller hört något mer om det.

Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Re:

Lennart Jarmyr skrev:
Läste på text-TV att Glock var upprörd över att bli beskylld för att medvetet ha släppt om Hamilton.
Är det någon som har läst eller hört något mer om det.

Lite mer om det:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=847435&rss=672

http://www.eurosport.se/formel1/brasiliens-grand-prix/2008/glock-forbannad_sto1745819/story.shtml

Vad har f.ö. spanjorer för problem egentligen?! Fortfarande sura för förra årets säsong? Riktigt töntigt iaf...

http://www.resume.se/nyheter/2008/11/03/rasistisk-hatkampanj-mot-f/index.xml

Svenska Wankelregistret
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

Citat från DN

"Enligt McLaren-stallets chef Martin Whitmarsh hade hans medarbetare räknat ut att Hamilton skulle hinna i fatt Glock innan målgången.

- Vi kunde se regnet komma och vet hur halt det blir under sådana förhållanden. Då valde vi att inte försöka försvara oss mot Vettel (som passerade Hamilton på det näst sista varvet) och riskera att göra något misstag, utan istället lita på att vi kunde hinna ikapp Glock.

- Naturligtvis informerade vi Lewis också, så att han inte skulle få panik utan bara göra sitt jobb, köra om Glock och vinna VM, säger Martin Whitmarsh."

Hamilton körde alltså om Glock 8 sekunder innan målgång och då mycket pga av att Glock fick sladd.

Inte ens McLaren kan vara så kalla!

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

964RS skrev:
Du menar kalla nog att efterkonstruera sin egen storhet så snabbt, trots att det i realitetet bara var ren flax.
Segrarna skriver historien eller hur det nu var...

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

Niklas Falk skrev:
964RS skrev:
Du menar kalla nog att efterkonstruera sin egen storhet så snabbt, trots att det i realitetet bara var ren flax.

Det kan ju ligga lite substans i det men om de hade den taktiken trodde de sig nog ha mer än åtta sekunders marginal.

Jag är lite kluven till den typ av lopp, även om Hamilton är världsmästare tycker jag nog innerst inne att man aldrig är bättre än sin sista tävling. Och där kom han ju bara femma utan incidenter att skylla på.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

sweanders skrev:
Det kan ju ligga lite substans i det men om de hade den taktiken trodde de sig nog ha mer än åtta sekunders marginal.
Hade det börjat regna ordentligt 30 sekunder senare så hade det skitigt sig (men då skulle de naturligtvis inte "släppt" Vettel).

Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

Re:

sweanders skrev:
även om Hamilton är världsmästare tycker jag nog innerst inne att man aldrig är bättre än sin sista tävling. Och där kom han ju bara femma utan incidenter att skylla på.

True, true...

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Re:

964RS skrev:
sweanders skrev:
även om Hamilton är världsmästare tycker jag nog innerst inne att man aldrig är bättre än sin sista tävling. Och där kom han ju bara femma utan incidenter att skylla på.

True, true...

Very True!

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Var Fisi och kanske nån till på torrdäck sista stinten också? Isåfall ser det lite lurt ut med Toyotornas dåliga mittsektor på sista varvet:

Fisi borde ha kört sitt sista varv hyfsat parallellt med ngn av Toyotorna fast två varv efter. Men jag har inte koll på vilka som körde på torrdäck.

Tar inte "ställning" men en god konspirationsteori förtjänar alltid att underblåsas!

EDIT: Mest spännande lopp jag sett för övrigt, det här var kul oavsett vem som vann eller "borde ha vunnit". thumbs up
EDIT2: Äsch!
Live timing skrev:
Lap 65 - Fisichella pits too.

...men Sutil, Bourdais, Button och Kubica är inte uppräknade på Live timing för byte till regndäck förutom Toyotorna. Men jag vet inte hur heltäckande de brukar vara... ingen av dem är i närheten av 55 s på mittsektorn iaf.

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004

Re:

sweanders skrev:
Niklas Falk skrev:
964RS skrev:

Jag är lite kluven till den typ av lopp, även om Hamilton är världsmästare tycker jag nog innerst inne att man aldrig är bättre än sin sista tävling. Och där kom han ju bara femma utan incidenter att skylla på.

8 Sekunders marginal är ju inte särskilt lite?!? Det är ju en evighet i dessa sammanhang och det var ju uppenbart att det var en större risk att försöka hålla Vettel bakom sig......Hamilton har mognat väldigt mycket sedan förra året, att vara så pass kall, släppa Vettel för att inte riskera någon olycka, köra så fort det går och lite på teamet att han hinner om Glock precis i slutet är imponerande thumbs up

I övrigt tycker jag att Vettel har varit en av de största överraskningarna och verkligen visat att där har vi en förare till med framtiden för sig!

Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

bjorre82 skrev:
sweanders skrev:
Niklas Falk skrev:
964RS skrev:

8 Sekunders marginal är ju inte särskilt lite?!? Det är ju en evighet i dessa sammanhang och det var ju uppenbart att det var en större risk att försöka hålla Vettel bakom sig......Hamilton har mognat väldigt mycket sedan förra året, att vara så pass kall, släppa Vettel för att inte riskera någon olycka, köra så fort det går och lite på teamet att han hinner om Glock precis i slutet är imponerande thumbs up

I övrigt tycker jag att Vettel har varit en av de största överraskningarna och verkligen visat att där har vi en förare till med framtiden för sig!

Åjo, åtta sekunder är rätt lite marginal. Hade han inte kommit om i det läget hade det varit kört.

Smygehamn
Här sen Dec 2003

Att två varv innan, dvs. c:a 3 minuter, säga att vi vet att du kommer att köra om Glock för att han kommer att få sladd i den sista kurvan tror jag inte mycket på.

För övrigt vill jag ge ett stort thumbs down omdöme till TV6 som valde att bryta mitt i förarintervjun i ett direktsänt program för att sända repris av Hål i väggen, Hål i huv'et skulle jag vilja säga.

/Anders

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

964RS skrev:

För övrigt vill jag ge ett stort thumbs down omdöme till TV6 som valde att bryta mitt i förarintervjun i ett direktsänt program för att sända repris av Hål i väggen, Hål i huv'et skulle jag vilja säga.

/Anders

Eller så kan man se det positiva i att TV6 fick sända finalen, från början var det ju inte tänkt.
Jag är iallafall väldigt nöjd med att ha få sett denna mycket nervpirrande final.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

Re:

johan sjöström skrev:
964RS skrev:

/Anders

Eller så kan man se det positiva i att TV6 fick sända finalen, från början var det ju inte tänkt.
Jag är iallafall väldigt nöjd med att ha få sett denna mycket nervpirrande final.

Jo absolut, men i alla fall

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007

Att Vettel är mkt snabbare än Hamilton i regn är ju bevisat sedan innan.
Att Hamilton kom förbi Glock var snarare en stor skopa tur än iskall skicklighet.

Årets F1 har ju verkligen bjudit på överraskningar hela tiden.
Kul när dom bakre teamen kommer upp och pinkar lite revir ibland.
Längtar till 09...

MSCC
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 Interlagos
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
13837 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande