| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Runt 550-600cc högohmiga spridare
|
1546 besök totalt |
|
K: Runt 550-600cc högohmiga spridare
Har du 4 st liggande så maila till vanja.hellberg@cornerstone.se eller skriv i tråden. De kan hämtas om du finns i Skåne, annars pyntar vi självklart frakt. |
||||||
|
EDIT: PM:a inte då jag får mail att PM kommit men inget syns bland PM
Maila eller skriv i den här tråden! |
||||||
|
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
Beggade lågohms spridare på 540-560cc hittar du på evoklubben för ca 1-1500kr, sedan köper du en resistorbox från en gammal honda civic och löder in typ 200kr, så har du högohms spridare !
_________________ Richard Hammerin Region stockholm/ Honda Performance Club 0708-711 779 Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3 |
||||||
|
Re:
Jo jag kollade där men då löper tusenlapparna iväg. Tänkte att man kunde slimma utgifterna lite iaf
|
||||||
|
Re:
Jag behöver ju bara 4 och det är helt klart intressant, kan du maila mig vad de är använda på för bil, hur gamla de är och vad du vill ha för den? på vanja.hellberg@cornerstone.se
|
||||||
|
Re:
Det är ju en lösning, men gubben vill ha högohm, så jag får la fortsätta leta
|
||||||
|
Jag har 4st 550cc spridare liggandes.
Lågohmiga dock, men förkopplingsmotstånd och kablagesats för inkoppling kan du få med. Har själv använt dessa på bil avsedd för högohmiga spridare, utan problem. /Björn
_________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||||
Tack för erbjudandet , men det är högohmiga som gäller enl gubben .. de e han som byggt motorn
Hittade NYA Bosch 630cc högohm för 569/st... de är väl sjukt billigt för nya Bosch?? http://www.tuning-import.com/produkt Någon som vet något om firman? |
||||||
|
det där är nog inte bosch spridare utan siemens
..
exakt likadana till utseendet samt samma spec som siemens deka. http://www.raidopower.se/Shop/Applic _________________ V a n d a d.B a n i a n O=O===ll=ll===O=O |
||||||
|
Re:
Det har du helt rätt i, jag har mailat Björn/ Phonic igen så får vi se vad han säger. Han mailade att det var riktiga Bosch... Samma som Raidopower sålde... MEN Raidopower har inga hög ohm Bosch spridare... Surt - sa räven.... |
||||||
|
Re:
Dom han hade var riktiga bosch hög ohms? Samma som raidopower säljer, men raidopower har inga hög ohms boschspridare?! Hur går det ihop?
Har du en exakt likadan bil som mig fast annat märke, färg och modell?
_________________ Andreas Hedström |
||||||
|
Spridaren som Tuningimport säljer för 569kr/st är en Siemens Deka 630cc @ 3 bar, det är även denna spridare som syns på bilden samt artnr. Boschstandard ja, men inte en Boschspridare. Tror någon fått informationen lite om bakfoten.
Björn får gärna slå en signal så skall vi förklara
_________________ Andreas Hedström |
||||||
|
Re:
Björn svarade snabbt och bad om ursäkt då det var Siemens spridare. Har hittat 4 nya siemens i gtbg som det ser ut att bli... nu sla vi bara lösa frakt/pengar på bästa sätt... |
||||||
|
På måndag/tisdag så hämtas nya spridare ifrån Peter o här på forumet.
Tackar för hans tålamod
|
||||||
![]() |
SÄLJES
K: Runt 550-600cc högohmiga spridare
|
1546 besök totalt |
