| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Var få tag i bur till Audi GT ?
|
5451 besök totalt |
|
Hejsan, Sitter o letar som en tok efter svets & smides hemsida,,hittar inte den längre,såg på nåt annat forum att dom slutat sälja burar ?? Är det någon här som vet var jag kan köpa en bur till en Audi GT -86a? Har letat på Heigos hemsida men hittar inget där. Ps,jag har även använt sökfunktionen här,men det gav inget (kanske söker på fel ord,vad vet jag )
Mvh Mogge _________________ Morgan Lundahl |
||||||
|
Det är väl dessa som tagit över efter gunnarsjö: http://finess.se/
_________________ Tord Ringenha11 |
||||||
|
Aha,tack för tipset o länken.
Det verkar som om det dom säljer är nåt universal bockade rör,någon som vet om det är mycket strul med att montera dessa bågar?Priset är ju helt ok,,5000:- för komplett racing/rally bur. Jag tar även tacksamt emot tips om någon vet om och var det går att få tag på en modellanpassad bur till GTn . Mvh Mogge _________________ Morgan Lundahl |
||||||
|
Re:
Det är inte universalburar, du anger vilken bil som buren skall sitta i. Den bur från dom som jag har sett (Golf1) hade i alla fall bra passform. _________________ Calle Olsson |
||||||
|
Kanon,kontaktar finess och beställer.Jag fattade det som att det var universal när jag såg i prislistan att volvo 240 var enda bilen som fanns direkt i listan,och när jag sen läste detta i vad paketet innehöll.
Bakstöttor ca: 1000mm, Dörrsträvor ca: 1400mm, Tvärrör ca: 1400mm, Diagonalstag ca: 1500mm, Toyotastag lite bockat ca: 1300mm. Hjälmrör lite bockat ca: 500mm, Bältessträva ca: 1400mm, Rör över rutan lite bockat ca: 1100mm, Rör till fjäderbenstorn ca: 600mm och ca: 800mm Mvh Mogge _________________ Morgan Lundahl |
||||||
|
Buren
Vet inte om du tänkt svetsa den i karossen, för jag tror det blir lite svets och smide och få in en sådan som ovan. Vill du ha en skruvbur som du kan ta in och ur lite lättare så finns ju, www.wiechers-sport.de Köpte min bur där till urisen, tog ca2mån väntan och kostade 876Euro med alla extra stag och lack, och med frakt hem till uppfarten MVH/Narin
_________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||
|
Ser ju rikitigt fin ut.Men är den godkänd?
Burar som har skruvade stag brukar väl som regel inte vara godkända av SBF? Fick iallafall höra det när funderade på en skruvad Heigo bur till P 944an jag hade innan. Nån som vet? Mvh mogge _________________ Morgan Lundahl |
||||||
|
Jan Lundqvist bockar burar med grym passform i Fagersta har dock ingen hemsida
men tele till han 070-2219694 Kbt saftey i Köping också skitfina bågar http://www.kbtsafety.se Plus finess som redan nämt och det finns Guss i stockholms trakten tror jag _________________ Johan Andersson.... det ska gåå fooort.. |
||||||
|
Re:
Ja tanken är det iallafall,dock har jag inte listat ut i vilken klass/klasser man kan köra den i.Roadsport vet jag ju att man bara behöver huvudbåge och bakåtsträvor,men om man vill köra i tex klubbtävlingar eller annat så krävs det väl en fullbur?och frågan är ju då om en skruvad är godkänd? Edit:Roadsport kunde jag visst glömma,Audi Gtn är inte med i deras lista över godkända bilar
_________________ Morgan Lundahl |
||||||
|
Re:
Som jag skrev så har Finess tagit över efter Guss. Sen skruvburar, behöver man inte svetsa i fästplattor för dem? Duger det verkligen att bulta i befintlig plåt? _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
|
Re:
Japp, du har nog blandat ihop Guss och fd Svets och Smide i Gunnarsjö. Guss (i Stockholm alltså) har funnits länge och finns fortfarande kvar. Ingen hemsida finns dock. Finess måste ha tagit över Svets o Smide, men rätta mej gärna om jag har fel. _________________ Calle Olsson |
||||||
|
Re:
Finess säljer burar på Svets o smides ritningar
_________________ Daniel Steiner |
||||||
|
Re:
Fästplattorna bultas fast i förstärkningsplattorna(120cm2) som är svetsade i golvet, bakåtsträvorna räcker med 60cm2 Förs-p.
MVH Narin _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||
|
Re:
Har för mig att Finess köpte upp hela svets och smide. _________________ Robert Briby ______________________________________ pugaction.se |
||||||
|
Re:
Svets o Smide bygger fortfarande certburar, men säljer inte i "lösvikt". /Martin |
||||||
|
Re:
ok. Hade fått för mig att de hade tagit över hela företaget. Då har man lärt sig något nytt igen.
_________________ Robert Briby ______________________________________ pugaction.se |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
5451 besök totalt |