Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K:Plåtjobb BMW E28
747 besök totalt
pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004

Trådstartare

Har bekymmer med min kära M535:a... 2004 gjorde jag debut i banåkavärlden. Fick såklart mersmak och började smida planer. Målet är att i första skedet ha en hel kaross. Nästa steg har jag redan klart för mej, men om inte plåten är 100% är det meningslöst att fortsätta.
Jag kan inte detta själv, behöver både plats och en duktig plåtkonstnär. Hemmagaraget är inte aktuellt. Där finns allt annat skräp; utemöbler, cyklar, gräsklippare mm.
Mycket har hänt sedan 2004. Tyvärr har det inte hänt något med mina BMW-planer. Bilen har flyttats mellan olika vinterförvaringsplatser och även sommarförvaringar utan att ha fått den nya plåt som behövs för att kunna åkas på bana igen. Köpte bilen 2002 och hade en hoppfull kontakt med en plåtsnickrare redan 2003, men det blev inget. Körde ändå med halvdålig kaross hela 2004 på BMW SC:s alla banträffar.

Inför hösten/vintern 2008 gjordes ett nytt seriöst försök att laga rosten. Bilen fraktades till en duktig reparatör som bla. kört i BMW Cup. Nu har han gett upp, efter att ha plockat av framskärmar och kjolpaketet.
Anledningen är INTE att det är för mycket rost, utan att hans tid inte räcker pga nybliven papparoll.

Jag har ingen plats hemma. Vinterförvaringen sade jag upp i somras, och nu är det fullt där. Har letat utan att hitta annan plats. Jag bor i Stockholm, men kan tänka mej annan ort. Nu står bilen 20 mil hemifrån.

Hoppades på att få karossen färdig, och en körklar originalbil våren 2009. Nu ser det mörkt ut igen...

Pratade med Magnus T för ett par veckor sedan. Både han och jag tycker Köpes/säljes kan vara rätt forum. Vill gärna ha förtroende för den person som gör jobbet (börjar här innan jag ger mej ut på öppna marknaden.) Jag hoppas alltså att hitta någon som är både duktig och vill hjälpa mej. Egentligen har jag inte bråttom, men det känns så himla surt att den aldrig får komma ut på banan igen!

Se min "Våra race- och banåkarbilartråd" från 2004: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=15623

Är du sugen på att jobba med min bil? Ta kontakt via PM! /Pål

pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Har nu löst vinterförvaringen, men saknar fortfarande plåtreparatör. Nu finns bilen i Stockholms närhet.
Tacksam för tips!

Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Bilder på skadorna/rosten skulle hjälpa.

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
SÄLJES
747 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande