Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2665 besök totalt |
Hyra garageplats omkring Nürburg ??
Nån som har erfarenhet med möjligheterna for hyrning av en garageplats i trakterna kring Nürburg (innom 5mil), ca 30 kvadrat ? Hva priserna kan ligga på ? _________________ Martin Glenne - E30 325 - 8.18 BTG ![]() |
||
Vi hyrde denna säsong av en gubbe som heter Peter Klück. Super seriös, som även kan bistå med eventuella reparationer eller dylikt... Han är också en av få där nere som inte "rippar" dig på alla stålar du har när han hjälper dig... ( Jag har stor erfarenhet av några som gör det!!! )
![]() Han har sin verkstad vid "Rent a racecar" (gamla Ringracing). Och garaget ligger i en by 10 minuter bort från "Tankstelle ED". Han sköter utlämningen av bilarna bara för att det inte ska komma några nycklar på vift... Det funkade superbra!! Vi bara ringde någon dag innan och berättade när vi skulle komma och sedan så mötte han oss där... Han hämtade även oss vid flygplatsen ett par gånger. För det tog han 70EUR/per bil. (4 passagerare). Garaget kostade 60EUR/månad, men vi dealade lite eftersom vi parkerar hela säsongen så betalade vi 50EUR/mån. Jag kan starkt rekommendera honom. PM'a för mer info. _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||
Tycker det låter interessant! om man ändå i stort sätt bara kör på ringen, så kan ju bilen lika gärna stå där nere. Om man betalar typ 600 eur om året, är ju inte det mer enn vad det kostar att köra t/r (från Norge).
Vi åker ner til hälgen för att köra hyr-swiften, och får nog lite tid på måndag innan flyget går til att kolla möjligheterna. Om man vill köra längre från ringen borde det kunna bli ännu billigara också. Men det är värd en hel del att man bara kan ringa Peter innan man kommer för enkla reprationer/service också.. Vi åker ju inte dit för att skruva! ![]() _________________ ![]() M3E30 2.5 291hk M3GT 295hk M535i E12 TURBO 550hk |
||
Hotel Nordschleife har ju garage enligt sin websida att hyra ut, står inget om några priser.
http://www.hotel-an-der-nordschleife _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Aha ! Så "PolenPeter" hyr också ut garageplats ! Han reddade mig i -07 som Magnus säger, och åter igjen nu i oktober, hörs inte helt hopplost ut prismässigt, och han er ju helt toppen å ha med at göra..
Vi får kolla med honom på måndag, Kenneth ! _________________ Martin Glenne - E30 325 - 8.18 BTG ![]() |
||
Det är egentligen inte "Peter Polack" som hyr ut garaget... Han som hyr ut är Klück motorsport... Men han samarbetar med "Polack Peter". Och en stor kille som heter Stefan.... tror jag.. Alla tre har garagen bredvid varandra uppe vid "Rent a racecar". Snacka med "Peter Polack" så får ni nummret till "Klück". Som sagt, så verkar det flesta som jag har pratat med bara ha bra saker att säga om dom...
Ses kanske där nästa år! ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||
![]() ![]() _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
Re:
okey, det är så det hänger i hop ! Det är väl han som lägger om däcken bredvid PolenPeter då... Takk så mycket för uppklaringen ! Ser nog ut som vi kommer bygga en E30 som vi tänker stationera där nede, så vi kommer nog at ses, både på banan och i baren ![]() _________________ Martin Glenne - E30 325 - 8.18 BTG ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2665 besök totalt |