| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kan man rätta en skev skev krängningshämmare.
|
1719 besök totalt |
|
Min krängningshämmare fram fick sig en snyting i våras. Så jag undrar om man vågar rätta till den utan att man inkräktar på hållfastigheten och styvheten. Beställde en ny men den var så liten och klen så den vill jag inte ha. Den gamla har varit kanon så den vill jag ju helst behålla. _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||
|
|
||
|
Re:
En bild säger mer än 1000 ord, så jag ger dig 2000 ord
Vad använder du för krängningshämmare fram? Funderar på om man ska leta något nytt alternativ. Man vill ju inte va dum snål, men den gamla var kanon. Den jag fick från Caterham var inte tjockare än att jag kunde böjt till den själv över knät...
_________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||
|
|
||
|
Re:
Låter ytterst intressant. Men då jag inte känner mig som den snabbaste ponyn i hagen när det gäller detta så får jag nog vända mig till någon för hjälp. Har du något förslag? _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||
|
Jag ska faktiskt kapa ena armen på min bakkrängare för montera en kniv så jag kan fota lite om du vill ha bilder. En fördel med kniv är bla att man kan justera på en sida utan att sabba cornerweighten, annars ska man ju justera båda sidor lika.
|
||
|
Re:
Absolut, det hade jag varit mycket intresserad av att få bilder på. Tackar _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1719 besök totalt |