| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Formel 1 kolv med ventil som ställ !!
|
1334 besök totalt |
|
S: Formel 1 kolv med ventil som ställ !!
Har en Formel 1 kolv från Arrows, den satt i en av deras motorer 2002. Till den har jag svarvat en "kolvbult" med hål för en ventil som jag använt som ställ. Kolven & ventilen är i race-skick = du får polera den själv om du inte vill ha race finish på den. Detta är en mkt kul grej i bokhyllan som alltid startar diskussioner när nån bilintresserad polare dyker upp, obs jag har bara EN. Så först till kvarn... Kolven är ett ingenjörsmässigt mästerverk med måtten: Kolvdiameter: 9 cm Tjocklek: 3cm Vikt 234 gram Pris 800 kr !!! (inkl porto) Skicka PM om du är intresserad.
_________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
|
Ja den varvade väl närmare 18000 å effekten på 3 litersmotorn va nånstans över 700 hk å med tanke på kolvens storlek så är det inte konstigt att den fått en härlig missfärgning...
_________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
![]() |
SÄLJES
S: Formel 1 kolv med ventil som ställ !!
|
1334 besök totalt |
