Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Formel 1 kolv med ventil som ställ !!
1334 besök totalt
CARGASM
Jönköping
Här sen Jul 2005
Inlägg: 261


Trådstartare
S: Formel 1 kolv med ventil som ställ !!

Har en Formel 1 kolv från Arrows, den satt i en av deras motorer 2002.

Till den har jag svarvat en "kolvbult" med hål för en ventil som jag använt som ställ.

Kolven & ventilen är i race-skick = du får polera den själv om du inte vill ha race finish på den.

Detta är en mkt kul grej i bokhyllan som alltid startar diskussioner när nån bilintresserad polare dyker upp, obs jag har bara EN. Så först till kvarn...

Kolven är ett ingenjörsmässigt mästerverk med måtten:

Kolvdiameter: 9 cm

Tjocklek: 3cm

Vikt 234 gram

Pris 800 kr !!! (inkl porto)

Skicka PM om du är intresserad.










_________________
Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4

omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3508



Re: S: Formel 1 kolv med ventil som ställ !!

med tanke på färgen på undersidan av kolven så har den lämmnat gött med effekt! cooolt thumbs up

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
CARGASM
Jönköping
Här sen Jul 2005
Inlägg: 261


Trådstartare
Ja den varvade väl närmare 18000 å effekten på 3 litersmotorn va nånstans över 700 hk å med tanke på kolvens storlek så är det inte konstigt att den fått en härlig missfärgning...

_________________
Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4

omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Citera
SÄLJES
S: Formel 1 kolv med ventil som ställ !!
1334 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande