| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Mässingsbussningar till bromsoken
|
1599 besök totalt |
|
Någon som kan måla upp en bild för mig om det är en god idé att investera i Mässingsbussningar till min Compacts bromsok. Kanske någon har en before and after upplevelse, vill helst inte slänga pengar i sjön utan väljer gärna att plocka russinen ur kakan. Räcker det att montera fram eller är det mer eller mindre ett måste att montera dom runt om? Kör typ 85% gata 15 % bana, använder dock mina bromsar ordentligt som oftast. Tänker i första hand på denna produkt: http://www.millway.se/catalog/product_info.php?cPath=27&products_id=75
Jag tänkte som så att varför inte när jag ändå byter det andra
Jag är mycket nöjd med bromsarna men kan inte ge före/efter upplevelse på just bussningarna för i samma veva bytte jag till stålomspunnet, nya skivor och carbotech belägg runt om
|
||
|
Re: Mässingsbussningar till bromsoken
Lyfter Johans fråga. Är det mer eller mindre ett måste för bra bromsar och pedalkänsla eller är det överkurs om originalbussningarna är fräscha ? MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
|
Re: Mässingsbussningar till bromsoken
Ja, det skulle jag säga. Jag körde två säsonger med orginalgummi, bytte sedan till bussningar och märkte ingen skillnad. Har nu efter ok-byte återgått till gummi och kommer fortsätta med det. Vissa gånger nöp beläggen felaktigt för att mässinget styrde upp beläggen på "fel kurs". Skälen för att köra med mässing skulle väl vara att de styvar upp oket och klämmer beläggen rakt. Men det gör som sagt inte alltid mässinget. Dessutom är oket byggt med den flexen (oket är ju i alla avseenden i övrigt rörligt) så jag tror att det gör sig bäst att vara så. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1599 besök totalt |