Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
7027 besök totalt |
Mystisk(?) bakaxelupphängning
Hittade följande bilder på Mustanger som är konverterade till Coilovers: ![]() Den här konstruktionen är ju lite mer normal: ![]() _________________ Street Triple RS -18 |
||
Jag har sett bättre bilder på detta någonstanns.......och kunde då räkna ut hur det funkar.
Det sitter några länkar längst ut på bryggan som överför kraften till dämparna. Jag tror inte detta är något nytt, överlägset sätt att av fjädra en axel på ..... utan det är nog ett sätt att bygga det man vill uppnå...utan att förstöra en värdefull bil. Men det ser ju onekligen fränt ut... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Tjena , här kommer en länk till tillverkaren av grejorna ovan. Lite mystiskt med coil overna men snygg watt länk
http://www.autoworks.cc/Total_Contro ![]() _________________ // TXbias BXrndtson |
||
Jag brukar hävda att man får ett lägre krängningscentrum med Panhardstag än med Wattlänk.
'verkar som om det är dags att revidera det påståendet. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Tack för det. Ny syns det ju ganska tydligt hur det fungerar. _________________ Street Triple RS -18 |
||
hmmm.. är det inte risk att wlänken tar i om man inte använder bilen enbart till bana? Första bästa vägbula lär ju rensa det?
![]() Hade man inte enligt samma princip kunnat flytta upp coiloverserna i bagageutrymmet för att på så sätt komma åt justeringar lättare? Smidigt att ha både krängar och stötdämparna där? och så håller det ju sig rent också = mindre slitage... ![]() ![]() eller är jag ute och cyklar igen? ![]() |
||
Tror det är som Butterfly skriver , det finns ju ett visst högre pris på en orginal mustang , så om man kan bygga till baka en bil till orginal så är nog detta enda lösningen.
_________________ // TXbias BXrndtson |
||
Nu har jag studerat konstruktionen i flera dagar.........och med erfatenheter från Cobrachassit jag bygger och det som inte varit starkt nog på dessa.......kan jag säga......det kommer aldrig att hålla.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jag är absolut ingen expert på området, men det känns som om konstruktionen har väldigt många leder. Det borde ge en del glapp, även om man lagrar dem ordentligt. Glapp i hjulupphängningar är aldrig bra, har jag fått för mig iaf.
Är det inte bättre att hålla ner antalet ledpunkter så att konstruktionen rör sig lättare och framför allt blir lättare? Eller är jag ute och seglar? Tankarna när det gäller Rekorden går åt nåt 4 link aktigt med justerbart Panhardstag alt Wattlänk. Det första är lite lättare att tillverka själv... Uniballs överallt naturligtvis, ett av mina starkare minnen av bilen då den senast var i bruk är att bakvagnen började självsvänga i farter över 140... 30 år gamla gummibussningar är inte bra. Nu blev jag visst lite långrandig... ![]() _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
7027 besök totalt |