| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
How to Build Motorcycle-engined Racing Cars bok
|
862 besök totalt |
|
http://www.amazon.com/Build-Motorcyc Nån som kollat i den om den är nåt att ha? _________________ Per Ferm |
|
Författaren beskriver i princip byggnationen av tre bilar han byggt, Marengo 1-3 som han kallar dom. Det är mittmotorbilar av formeltyp allihop avsedda för engelsk "hill climb". Han går in i detaljer, beskriver sina val, ordar om alternativ osv. En bra bok. Ska du bygga nåt liknande så är den intresant att titta i för att få lite ideer och så. Dock om du är ute efter ett Sevenbygge med hojmotor i så kanske du inte hittar fullt så jättemycket matnyttigt då han fokuserar hårt på "sin" biltyp.
Nåt /några kapitel diskuterar han modifieringar nödvändiga på motorn för att köra den i bil, vilket är intressant oavsett vilken typ av bil du avser att stoppa hojmaskin i. Läser man tidningen Racetech så känner man igen författaren då han kört en artikelserie där under byggnationen av nån av sina bilar. Sammantaget rekommenderar jag den om man vill bygga hojmotorbil. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
862 besök totalt |