Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 28924 besök totalt |
Re:
Puh! Vilken tur att man inte köpte snikmodellen ![]() ![]() ![]() _________________ Pehr Johnsson Porsche 964 C2 -93 Porsche 944 S2 -89 Såld. |
||||||||
Nu funkar bilen igen!
![]() Tony på TA Sportvagn konstaterade, efter en del jobb, att det var en av tändspolarna som var kass. (Ett fel som jag och Anders inte lyckades simulera fram) Det blev alltså en ganska enkel lösning på problemet, till slut. ![]() ![]() _________________ -- |
||||||||
Re:
Gött! _________________ Anders Hansson |
||||||||
Re:
Jag hade troligen missat Ringen i alla fall, för när vi kollade närmare på bilen så såg vi att bultarna till ena drivaxeln satt ganska löst.. Det hade väl bara sagt TJONG någonstans längs vägen ner.. ![]() Nu står hon ju i stället i bättre form än på länge, med sprillans nya däck och väntar på nästa säsong. ![]() Undrar vem som kör bilen då? ![]() _________________ -- |
||||||||
Jag tycker att du ska vänta med att sälja den lite och ta den där ringen trippen till våren med 64:an.
Med facit i hand var det alltså bra att bilen fick lite omvård och var lite tjurig, helt klart bättre att köra sönder hemma än att stå utan bil mitt på motorvägen i Tyskland. ![]() ![]() _________________ Pehr Johnsson Porsche 964 C2 -93 Porsche 944 S2 -89 Såld. |
||||||||
Körde hem bilen från TA Sportvagn i lördags.
10 mil i snöblandat regn och +1,5 grader är kanske inte drömvädret i en bil som saknar värme och defroster - men det gick bra. Det är nu bevisat att Toyos R-däck funkar i alla väder.. ![]() Jag har sagt det förr och jag säger det igen - fy f-n vilken kul bil det är.. om det blir någon torr och fin vinterdag under de kommande veckorna så kommer jag att ta ledigt från jobbet, bara för att få köööra... ![]() _________________ -- |
||||||||
![]() Gubbar, jag var ju nere med bilen redan 2001. Var tvungen att skaffa en scanner för att kunna få fram bildbevis.. Det här är ju från tiden före digitalkameror och (tack och lov) Driftboxar... ![]() Det var första - och uppenbarligen sista gången jag och den här bilen fick smaka på en Ringenkurs. ![]() ![]() ![]() Anna är däremot anmäld till årets höstkurs.. Då får ni passa er i era höfläktar! _________________ -- |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 28924 besök totalt |