Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Spårvid på Porsche 944?
1355 besök totalt
Patrik Norrman
Löddeköpinge
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Spårvid på Porsche 944?

Är det någon som vet när (årsmodell) och på vilken 944 modell som bred spårvid finns (på hjulupphängningarna)?
MVH Patrik.
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002

om jag inte har helt fel för mig så är det samtliga modeller från 87 och framåt. Kanske att Turbon har det tidigare??

Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Nyfiken fortsättningsfråga:
Vari ligger spårviddsförändringen? I hjulgeometrin (axlar, nav, etc) eller bara i ET hos fälgarna?

rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002

Egentligen tror jag inte spårvidden ändras utan man ändrade bärarmarna och gjorde dessa längre. ET på fälgarna ändrades också så förändringen av spårvidd bör vara marginel.

Laholm
Här sen Nov 2002

Rylander skrev:
Egentligen tror jag inte spårvidden ändras utan man ändrade bärarmarna och gjorde dessa längre. ET på fälgarna ändrades också så förändringen av spårvidd bör vara marginel.

Tror jag oxo!

Löddeköpinge
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Spårvid var fel ord men som nämnts var det årsmodellerna på de långa bärarmarna jag var ute efter. Tackar!
Citera
Jonas Jarlmark
Stockholm
Här sen Nov 2002

Både N/A och Turbo fick ändrade bärarmar, spindlar och offset från 87. Innan låg offset kring 15-25 mm och efter 55-65 mm.

/ Jonas
Citera
Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003

Är alla långa bärarmar gjorda i aluminium eller finns det i plå oxå

/Peter

If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
Citera
borg
Lund
Här sen Jan 2003

Plåt satt på 924an och 944or före 85, det vet jag mycket väl eftersom vi hade ett stort rosthål i en bakre bärarm. Främre bärarmarna skall tydligen vara samma som i någon VW (golf eller scirocco)?

Någon gång under 85 så ändrade de ganska mycket på bilarna, bl.a. alubärarmar runt om. De kallas för övrigt 85B.

Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003

borg skrev:
Plåt satt på 924an och 944or före 85, det vet jag mycket väl eftersom vi hade ett stort rosthål i en bakre bärarm. Främre bärarmarna skall tydligen vara samma som i någon VW (golf eller scirocco)?

Någon gång under 85 så ändrade de ganska mycket på bilarna, bl.a. alubärarmar runt om. De kallas för övrigt 85B.

Jo.. Det vet jag.... Men frågan är om det finns N/A med långa bärarmar i plåt eller om alla modeller inkl. N/A fick alu-bärarmar när de fick långa

Att det finns korta i aluminium visste jag ju egentligen och kom på det ca. 1 sek. efter jag skickat iväg meddelandet....
Min är ju en turbo -86 och den har gamla ET alltså korta bärarmar......

Egentligen en rätt ointressant fråga, men jag är nyfiken....

/Peter

Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

peter zeberg skrev:
borg skrev:

Jo.. Det vet jag.... Men frågan är om det finns N/A med långa bärarmar i plåt eller om alla modeller inkl. N/A fick alu-bärarmar när de fick långa

Att det finns korta i aluminium visste jag ju egentligen och kom på det ca. 1 sek. efter jag skickat iväg meddelandet....
Min är ju en turbo -86 och den har gamla ET alltså korta bärarmar......

Egentligen en rätt ointressant fråga, men jag är nyfiken....

/Peter

Tror mig minnas att jag någonstans sett en lista på bärarmar som man kunde beställa från Porsche till 944:a. Då fanns det följande att välja på(vad jag minns):
1) Plåt
2) Alu-korta
3) Alu Långa
4) Alu motorsport långa+förstärkta. (Vill ha=)

om sedan 924S från 85- har samma alu-armar som 944:an vete katten men FSN borde veta.

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003

[/quote]

4) Alu motorsport långa+förstärkta. (Vill ha=)
quote]

Villhavillhavillha!!!

Citera
Allmänt banåkaforum
Spårvid på Porsche 944?
1355 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande