Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1117 besök totalt |
Försäkring?
Är det någon som har koll på vad man kan tekna eller om man har någon försäkring som täcker ev. brand eller stöld i ett fristående garage som man hyr..... (bilen finns ej med/har inget chassi nr så man kan ej försäkra bilen) ![]() ![]() |
||
Re: Försäkring?
Hemfösäkring täcker oftast verktyg etc som förvaras på annan plast upp till 25kSEK(beroende på bolag) Dock täcker den INGA saker som har eller kan tänkas ha hjul+motor=motorfordon (åkgräsklippare????) Det jag har gjort är att försäkra hos länsförsäkringar som Hemmabyggt fordon under byggande. Det kräver att du har andra försäkringar hos dem och du hjälper dem hitta denna försäkring i systemet (kan ta någon dag men den finns!!!). Du måste ev. slå in ett ramnummer i den så den kan identifieras+foton och en värdering av deras värderingsman. Denna försäkring gäller som en garageföräkring tills dess att bilen registreras in men det finns inga krav på NÄR den måste registreras in. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
porschedriver.....
jag har vart och snackad med länsförsäkringar men dem påstår att det inte går att göra så, jag sa då att jag pratat med dem som gjort så genom länsförsäkringar.... då bad dem mig att ta reda vad denna presjon heter mm... så skulle dem så vad dem kan göra.... så.. =) vad heter du å vart bor du.. förstår om du inte vill lämna ut kanske så mycket personuppgifter men det skulle va hyggligt om jag fick ditt fullständiga person nr.... Om du inte vill skriva det i forumet så maila det gärna till mig på lasse@abarth-r1.se //Mvh lasse |
||
Det var inte jag som gjorde det utan min kompis(fast jag ringde) som jag hjälper att bygga en super 7. Inklusive att svetsa ram etc. jag tror inte han hade blivit så glad om jag lämnar ut hans namn till Länsförsäkringar och att det slutar med något gnäll någonstans om någon gjort fel. Det kan bero på att Länsförsäkringar är olika bolag i olika län och att de kan ha lite olika policy ibland. Det underlättar säkert att ha andrabil, hemförsäkring etc hos dem eller som min kompis att hans farsas bolag är stor kund hos dem. Prova annars att prata med Bilsport och MC eller Specialförsäkringar (sök på nätet) eller ring till olika handläggare på Länsförsäkringar tills du hittar en som kan/vill hjälpa dig. Du får vara envis och säga att du VET att det finns en sådan. (jag har fler kompisar som har sådan försäkring) Man får nog inte vara alltför blåögd. Jag tror vi knackade in ett ramnummer i ramen (vilket även bilbesiktningen kräver) innan vi ringde till försäkringsbolaget. Sedan sade vi bara att vi skulle ha en garage försäkring på entusiastbyggd bil under byggande/totalrenovering som ännu ej var registreringsbesiktigad, uppgav modell (Lotus Super 7) och ramnummer. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1117 besök totalt |