Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2412 besök totalt |
Film: Sabine krashar i 270 km/h på Ringen
http://videos.streetfire.net/video/S "after a accident (someone hit the left rear wheel at Sabine Schmitz Porsche) a part of the suspension broke at 270km/h on the long Ring straight" _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Sånt man inte ens vill tänka på inför körning på ringen...jag hade många sådana hemska risktankar då RG tog sitt varv...klart bästa stället för detta haveri puuuh!!!
|
||
Skillnad på 200 o 270 kmh.... för punka i Loaded i dryga 200 på Mantorps raka vet jag hur det är, reeelativt odramatiskt faktiskt. Ska det gå sönder så helst när det är rakt o brett med plats
![]() _________________ ![]() |
||
Re:
HeHe håller med till 100%, fråga John kjellsson hur pflanzgartenII känns med däckexplosion i 180 km/h Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||
Re:
Man känner väl att man lever... ![]() ![]() |
||
Re:
Det beror nog på hur däcket går sönder.. Har man otur trasar man sönder däcket och får kast även i 200km/h. Haft pyspunka i 270km/h på sviestad-rakan på bakdäcket på en gsxr1000, det kändes bara lite vobbligt i bergskurvan, så gled in i depån och skulle kolla va det var som kändes fel, däcket var platt när jag kom in i depån. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2412 besök totalt |