| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Audi S2 20v 6vxl Coupé -93 700hk+ kapacitet
|
2748 besök totalt |
|
Jag har köpt gård och måste rensa lite bland leksakerna. Har tyvärr inte tid att färdigställa bilen. Bilen går att köra utan problem och går som ett svin. Där är bara lite smågrejjer att fixa. Ring för mer info. info: 5cyl ABY motor (fördelarlös med separata spolar mm.) uppskattat 500hk med kapacitet för mycket mer med små modifikationer H-profils vevstakar med arp bultar från http://www.cp-service.se/ ABY kolvar Nya kolvringar honat block 7a kammar Hacke Racing Grenrör lindat i svart bandage Alutech insug och fuelrail (omvänt spjäll) 38mm HKS Dump Bosch 040 bränslepump 511cc porsche Spridare Hohenester programvara (ACE competition) i std motronic styrenhet A8 luftmasse mätare ställbar bränsletrycksregulator med matare Garett GT35R kullagrad raceturbo den laddar 1,8bar för tillfället 3" avgassystem hela vägen med downpipe 2" screamer pipe från WG helrenoverad topp (Grottis recept) motorn är helrenoverad med nya packningar och lager. ARP stud kit RS2 wastegate Större intercooler 4-puckad sinter koppling med sachs racingtryckplatta Öppen vevhusvent me catchtank samco siliconslangar custom 2,5" tryckrör Öppet 4" K&N konfilter rs2ans 6-växlade låda endast 13300mil full servicebok elhissar eltaklucka elspeglar färddator sänkt Nya 19" alufälgar med helt nya däck s2 läderratt rs2 frontspoiler sport quattro utsläpp i huv evo vinge vita blinkers fram och på skärmar lackad i blå pearl lite småfix finns, just nu står den bara och tar plats för mig Säljes billigt vid kontant snabb affär motorn god för 700hk+ byt: ventilfjädrar, turbo, uppgradera bränslesida och mappa om/byt styrsystem eller byt spridare och bottna turbon (600hk+ på vanlig bensin) lägg nått bud, gärna byte vettig diesel brukis (bmw 330d 530d eller audi) Bytesvärde: ca:140.000:- kontat affär: 100000:- !!!! PRISET ÄR PRUTAT OCH KLART ni som inte förstår att det här är billigt, förstår förmodligen inte vad grejjerna kostar och vilken potential här finns. Bilen är värd mer pengar i delar, men jag vill bli av med allt på en gång. http://www.garaget.org/?car=92492 _________________ 2/4wd dyno, pm för tidsbokning för mappning eller effektmätning Johan Grönberg |
|
En vecka annonsen får uppas.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /Anton Lillsund |
|
En undran bara du skriver 700hk+ med orginal kolvar??
Man brukar ju säga 600hk för att vara på säkra sidan.. Men vet du nån som kör med 700hk+ med org o kört så länge? Men bra pris är det på bilen, jag har dock egna projekt så behöver inga fler.. _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
|
bilen är från början avsedd för strippkörning.
det är ju en smaksak/definitionsfråga vad som anses "hålla länge" ska du köra rally/bana med fullt gasspjäll konstant så är det ju en utmattningsfråga av materialet. kör du stripp/gatbus så är det ju en del som visat köra långt med dessa standard kolvar, det gäller ju att ha bra ordning på mapp, och även väl avgörande med bränsle/tändning osv. stakarna är ju den svaga länken på 20v femmorna. 600+ har jag hat för avsikt att klämma ur den med en annan mapp och lite mer bränsle. ska man ha mer så vill den ha lite schysstare fjädrar, retianers osv i toppen. turbon lär ju även bli en propp, däremot så kan man ju om man vill sälja av grejjerna som sitter på och få bra betalt för dom om man skulle vilja uppgradera ännu mer _________________ 2/4wd dyno, pm för tidsbokning för mappning eller effektmätning Johan Grönberg |
![]() |
SÄLJES
|
2748 besök totalt |