Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 16781 besök totalt |
Tack för tipset Patrik. Minilite fälgarna hittade hem till Niclas Rydh. Hans S3a kommer att behövas breddas en del om de skall gå in under bakskärmarna. Ser fram emot en rapport.
Får se om det blir 6 eller 7 tum fälgar för min del. En sak är jag säker på. De skall skos med Dunlop Racing Tyre CR65 550L13 fram och bak. _________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
Re:
Kul att det blev affär! Undrar om han kommer vilja bredda dock.. Hur mycket var det som fattades? Det räcker inte att fräsa av fälgar/nav något? Ska åka ut till honom och kolla in fälgarna vid tillfälle. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||
Riktigt fint bygge, ska bli trevligt att se den på banorna
![]() En sak jag alltid funderat på angående dessa bilar: Får en välvuxen man i sina bästa år plats i en sån eller blir det trångt? De ser ju inte så stora ut och ja.. Jag har aldrig haft tillfälle att försöka klämma ner mig i en sån ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||
Jag är 1,82 cm och har gott omplats. Men jag antar att du menade att det är en chick car. Humm..
Jimmy Hendrix klagade inte... ![]() och Gordon Murray, som har en S3a, har bara positivt att säga. ![]() Jay Leno får plats http://www.jaylenosgarage.com/video/ Tack Ragnar _________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
Nu har turen kommit till aktern. Bordläggningen på styrbordsida är borta och spanten är frilagda.
![]() Här är barbordsidan popnitad klar för plastning. ![]() Det blev Minlite 6*13 £109/st. _________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
VW biter tillbaka mot Porsche och GM stänger ner SAAB. Föränding ter sig som den enda konstanten. Glömmer man dessutom bort första paragrafen i aktiebolagslagen så kommer förändingen snabbt. Samtidigt har jag nått en mile stone i Lotus Elan 36r projektet. Plast och grovspackel är nu nästan klart. Det skall bli skönt att köra den till lack ännu skönare att så hem den i BRG.
![]() ![]() ![]() _________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
Ser fint ut
![]() ![]() Är det den tidiga 54an i bakgrunden ? eller en S1 ? _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Alla pratar inte flytande Lotus.
Type 26 - Elan S1, S2 1962-66, 2053 tillverkade Type 26R - Elan S1, S2 racer, 1962-66, 97 tillverkade Type 36 - Elan fhc S3, S4, 1965-73, approx. 3000 tillverkade Type 45 - Elan dhc, S3, S4, 1966-73, approx. 4000 tillverkade om jag byter till 26 R skärmar på min 36a är kanske 36r är rätt benämning på missfostret. Japp det är en 54a i bakgrunden. ![]() och Östling på Scania säger sanningen och vinner i längden. _________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
Ahaaa du menade så lindros
![]() Trodde det var ett skrivfel först ![]() Kunde nästan tänka mej att det var en 54a , är det den som är tillsalu ? _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Det vi pilarna är sprickor som går långt ner i plasten.
Dessa måste slipas bort.....djupt....och ersättas med nytt matrial. Annars kommer det att synas när du lackat bilen.. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Re:
Håkan, Jag tycker att det ser ut att vara tusch penna på samma sätt som skarven mellan skärm och "kaross" fast vad vet jag ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Japp, Fredriks underbara Europa är till salu. Han har blivit förälskad i en fransyska, flyttar till Italien och säljer allt bla en 400 hp dubbelturbo M10 motor med Audi vxllåda avsedd för ovan Europa. Andreas, köp båda och slutför projektet. Hela tänket och det mesta av jobbet är redan gjort av Fredrik. Ett annat alternativ är att spara den i original. Patinan är fantastisk. Det enda som behöver fixas är bröstkåpan och glappet i bakvagnen som jag vet.
Jag har en del craze sprickor kvar att åtgärda. Absolut, allt måste slipas bort. På vissa riktigt dåliga ytor har jag lagt en ytmatta över allt. Funkar bra men det är en del jobb. Det lär finnas en filler med gummi partiklar som skall kunna hålla ihop craze sprickor. Jag lärde mig det av en amerikansk kollega som bygger Cobra replikor och Corvetter. Någon som har erfarenhet av denna mirakelfiller? _________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
Är faktiskt väldigt sugen på en Europa till och 54an är ju så nära originalet (46) jag vill gå
![]() och priset verkar ju helt rätt så ja hoppas den hamnar i ett bra hem i original skick ![]() Dock kan ju bakvagnsglapp innebära endel beroende på vad som börjar slita sig ![]() Har dessutom varken jobb eller fler garage nu så får väntas tills allt är klart och jag har jobb innan jag kan börja köpa mer grejer ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Re:
På en egen bil...skulle jag inte chansa. Jag hade slipat ner från insidan...lagt på nytt. Sedan slipat ner till det nya, från utsidan...och lagt på nytt. Men det är ju jag det..... ![]() ![]() Tuschpenna är också AJA-BAJA. ALLT måste slipas bort.....annars slår det upp igenom lacken..!! _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 16781 besök totalt |