| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Svetskurser i Göteborg?
|
2 besök senaste veckan (11647 totalt) |
|
Svetskurser i Göteborg?
Hej! Har någon här några tips på kvällskurser i svetsning, delvis MIG, men framförallt TIG, i Göteborg Vi pratar inte licenssvetskurs utan mer för att få erfarenhet och teoretisk kunskap i TIG-Svetsning utan att förstöra något. Tack på förhand! / Adam Persson _________________ Adam Persson |
||
|
Kolla www.Medborgarskolan.se www.abf.se eller liknande kvällskursinstitutioner.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Jag är intresserad av liknande fast i Stockholm. Nån som kan tipsa? har sökt men hittar bara yrkeskurser...
//Micke |
||
|
ABF mm...
Har tyvärr kollat ABF och liknande utan resultat... Det finns inga TIG kurser och endast mycket begränsat utbud MIG samt Gassvetskurser... Utöver detta är det endast KFY-Utbildningar och Licenssvetskurser som jag hittat /Adam Persson. _________________ Adam Persson |
||
|
om ni är tillräckligt många som går ihop er, borde ett studieförbund kunna arrangera en kurs... iofs lämpligt om man har någon lärare som kan tänka sig att försöka lära ut..
men det borde gå att lura till sig någon..
_________________ Michael Thulesius |
||
|
Skulle kunna ordna en svetskurs i Göteborg om intresse finns. (Under våren på kvällstid)
Jag är avanserad hobby svetsare, har inte licens på någo svets metod. Har tillgång till utbildningslokaler med några svetsar, mig, tig, gas, el(pinne) och punktsvets. Jag utbildar i dag framförallt gymnasie ungdomar i grundläggande svetsning för mindre reparationsarbeten, men det blir även en del vuxna som lär sig. Grupp om max 6 stycken skulle funka bra. (har 3 stationer för svetsning så att jobba 2 och 2 funkar bra) Pris, vet ej. (Måste stämma av med chefen vad vi skulle kunna ta) Min tanke är mycket praktiskt och lite teoretiskt. Endast för privat personer. ca 20 timmar totalt (4 timmar a 5gånger) Jag tjänar själv inga pengar på kursen, flyttar min arbetstid så att jag jobbar på kvällen i stället för dan (Utan ob mm). Alla kostnader betalas till vår skola (privatägt gymnasium) och ni får kursintyg. VAD TROR NI ???? Något intresse??? Skriv era funderingar och om intresset finns i tråden!! Pm a mig inte. Stämmer av intresset islutet av December.
Så får vi se om det blir en kurs i svetsning! _________________ Anders Alverby www.ALVERBYRacing.com www.TRAILER3500.se Tar fram det släp du behöver. Från litet till stort! |
||
|
de kan va intressant även för min del, får planera min tid bra bara då det är ca 1,5tim resväg men verkar inte finnas gott om kurser för att lära sig TIG svetsning
Återkomm gärna med pris och skriv upp mig på en intresse lista
|
||
|
_________________ Fredrik Pousard Se7en MNR R1 2012 - SÅLD SVKG 369 Locost Sweden 197 http://www.youtube.com/channel/UCGX4w6Luh1A4tRKNuOBDWcg/videos?view=0&flow=grid |
||
|
Re:
Intresserad _________________ RogeR Nykom |
||
|
|
||
|
Mycket intresserad av en kurs i göteborg!
Det var en TIG-Kurs som var aktuell i sådana fall va? Upplägget med mycket praktik men även lite teori låter utmärkt... Får man av nyfikenhet fråga vilket privatägt gymnasium det rör sig om? /Adam Persson _________________ Adam Persson |
||
|
Gymnasiet som jag jobbar på är SKF Tekniska Gymnasium.
Har pratat med min chef och fram i mitten eller slutet av Janurai så vet jag om det kan bli någon svets kurs. Vi kommer nämligen att anordna många kurser för anstälda inom SKF Fabriker i Göteborg i ställer för att "vi"/SKF skall slippa att säga upp folk. Företaget kommer att lösa lågkonjungturen med utbildning av personalen så företaget står rustat när konjukturen går upp. och då kommer jag att behöva "köra" mer vuxen utbildningar och då blir utbildningar för folk utanför SKF lägre prioriterade. _________________ Anders Alverby www.ALVERBYRacing.com www.TRAILER3500.se Tar fram det släp du behöver. Från litet till stort! |
||
|
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
Svetskurser i Göteborg?
|
2 besök senaste veckan (11647 totalt) |