Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Scirocco | 1, 2, 3 >> 21610 besök totalt |
...... färdig när som helst.......
motor: och sonens.....(som har en hemsida för samlingen http://hem.passagen.se/sciroccosidan/) : (EDIT: tack Passagen.......... ) _________________ /LOLA-Christian |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Ehhhh, ja det var vad som levererades med insuget, och motorn är inte färdigbyggd,
så jag skall naturligtvis justera in rätt insugningsrörslängd som alla seriösa motorbyggare.......... _________________ /LOLA-Christian |
||
Har en sjuklig dragning åt insugningstrattar...och dess ljud!
Snygga byggen! Fråga: Har du ngn koll på hur mkt man ungefär "brukar" behöva korreigera trattlängden från beräknat optimal längd när man väl har bilen på rullarna? Vet att detta är en ruggigt diffus fråga, men man borde väl hamna inom nga cm rätt? Även om jag läst om dom som gjort stora förändringar. Men då kan jag inte svära på att dom räknat överhuvudtaget eller gjort rätt från början. |
||
Det glädjer mig verkligen att se gamla sciroccos bli pånyttfödda i sitt rätta element! Tummen upp och jag ser fram emot att dela banan med en sån pärla! |
||
Hej Andreas, när vi gjorde ordning motorn till LOLA'n, så fick vi hjälp med att räkna fram den totala längden (kommer inte ihåg måtten), men när vi körde motorn i bänk och provade med ett par andra trattar, (betydligt längre) så såg momentkurvan så mycket bättre ut på de lägre varven så vi gick på det praktiska resultatet istf det teoretiska. Maxeffekten var ungefär densamma. Korta trattar: Långa trattar: _________________ /LOLA-Christian |
||
Tack Christian, då verkar det som om de praktiska prov jag läst och hört om verkar stämma.
Man får testa helt enkelt. |
||
Vaddå "vågar"...??? du SKALL !!! (snälla ) _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
>>Christian
Visst är Sciroccon ett trevligt bygge, men som Saab-kille blev jag mer imponerad av din Lola Kul att se att fler uppskattar Saabs motorer för mer än bara att köra och köpa mjölk med _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Tackar så mycket Mats! Hoppas nu bara att jag mäktar med att få ihop den till nästa säsong, så att jag kan få visa vad den går för, och så att jag kan få se den här igen: _________________ /LOLA-Christian |
||
Annars gör du som jag såg att en hunskojeägare gjort. Han hade helt sonika gjort hål i torpeden så att motorn fick suga i sig den friska kupéluften. Det hängde förresten ett par hörselskydd i backspegeln... _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
lnte mycket har hänt, målning av underredet blev inte bra.....
Hade fått en dålig färg som man kunde skrapa bort med naglarna.... Så det blev till att göra om alltsammans, nu med Alcro-färg, och se, mycket bättre! Har skaffat några "stopp-grejer...", himla praktisk detalj på dom är att det inte finns några slitsar och ventilationshålen är "raka", så man behöver aldrig fundera på vilken sida de skall sitta på! Tidigare ägare hade visst inte använt dom så mycket, han var Skomakare, eller vad det var han sa.... _________________ /LOLA-Christian |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Scirocco | 1, 2, 3 >> 21610 besök totalt |