| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Täckt biltransport släp MÅSTE SES
|
15792 besök totalt |
|
Det är lite speciellt med fordon, om en tidigare ägare eller brukare ej varit momsredovisningsskyldig så är momsen ej avdragsgill.
Till exempel, en bil köps av ett företag för att ha som tjänstebil åt en anställd, en privatperson alltså. Oavsett om privatpersonen aldrig stått som registrerad ägare utan endast som brukare av bilen så är momsen ej avdragsgill vid försäljning av bilen. Himla fint släp annars! _________________ Bertil Hedlund, Cortinist Effekt är hur hårt du slår i väggen, moment är hur långt du flyttar den. |
||
|
Re:
Till exempel, en bil köps av ett företag för att ha som tjänstebil åt en anställd, en privatperson alltså. Oavsett om privatpersonen aldrig stått som registrerad ägare utan endast som brukare av bilen så är momsen ej avdragsgill vid försäljning av bilen. Så e det inte riktigt, om ett företag köper en bil åt en anställd som tjänstebil tex, och dom köper den kontant så får dom INTE lyfta momsen, tar dom den på leasing så lyfter dom halva momsen, avbetalning lyfter man 30% utav räntekostnaden, tar du en transportbil som är skåp alltså ingen luftspallt mellan hytten och skåpet så är det samma som vid köp av en personbil, köper du däremot en med luftspallt imellan hytt och flak kan du lyfta momsen på leasing och kontant betalning. _________________ R Malmström MSCC |
||
|
Re:
Naturligtvis har du rätt.
_________________ Bertil Hedlund, Cortinist Effekt är hur hårt du slår i väggen, moment är hur långt du flyttar den. |
||
![]() |
SÄLJES
S: Täckt biltransport släp MÅSTE SES
|
15792 besök totalt |

