Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 14433 besök totalt |
Grafikkort STCC
Finns det någon lista på vilka grafikkort som fungerar med STCC? Får inte ingång det på ett Nvidia Quadro FX 1400, inget spelkort iofs men ett hyggligt kort. Undrar om det är problemet. Får inget felmedelande utan hamnar alltid i inställningsrutan och kommer inte vidare... _________________ Bartek "Berra" Brejski |
||
Detta är de officiella kraven:
Minimum operating Systems Microsoft Windows XP Home/Pro, Windows Vista* Processor 1.7 GHz Intel Pentium 4 or 100% compatible Memory 512 MB RAM Hard Drive 2.5 GB free space 3D Accelerator DirectX 9 compatible graphics card with 128 MB memory Sound Card DirectX 9 compatible Input Keyboard and Mouse DirectX Version 9 Recommended operating Systems Microsoft Windows XP Home/Pro, Windows Vista* Processor 3 GHz Intel Pentium IV or 100% compatible Memory 2 GB RAM Hard Drive 2.5 GB free space 3D Accelerator DirectX 9 compatible graphics card with 512 MB memory, Shader 2.0 support, Nvidia 6800 or better Sound Card DirectX 9 compatible Input DirectX 9 compatible force feedback steering wheel DirectX Version 9 Ja skulle satsa på ett 4850-kort eller ett 9800GT-kort. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Nu säljs väl inte 8800 serien längre men är 9800 GT bättre än 8800 GTS? 9800 GTX är ju sämre än 8800 GTX... Kan va bra tt tänka på om man kollar beg marknaden i alla fall. 4850 presterar lite bättre än ett 8800 GTX generellt så är knappt värt försöka hitta fynd där då
![]() _________________ Pär Öqvist |
||
Själjv kan jag med gott samvete rek GF 9800Gt som inte kostar en förmögenhet men utan problem får STCC att flytta på fett trots att allt är påslaget och det är gott om bilar på banan. Tyvärr är Nvidias (Geforce) benämningar en djungel med alla dess tilläggsbeteckningar och nummerserier, ibland är det mycket svårt att att bli klok på den faktiska prestandan.
EDIT: Notera att dom supportar Vista med vissa begränsningar något jag själv kan bekräfta. Här kommer kravspecar från Simbin: System Requirements Minimum: Supported OS: Microsoft Windows XP Home/Pro, Windows Vista* Processor: 1.7 GHz Intel Pentium 4 or 100% compatible Memory: 512 MB RAM Graphics: DirectX 9 compatible graphics card with 128 MB memory Sound: DirectX 9 compatible Direct X Version: 9 Hard Drive: 2.5 GB free space Input Devices: Keyboard and Mouse Recommended: Supported OS: Microsoft Windows XP Home/Pro, Windows Vista* Processor: 3 GHz Intel Pentium IV or 100% compatible Memory: 2 GB RAM Graphics: DirectX 9 compatible graphics card with 512 MB memory, Nvidia 6800 or better Sound: DirectX 9 compatible Direct X Version: 9 Hard Drive: 2.5 GB free space Input Devices: DirectX 9 compatible force feedback steering wheel *Limited support _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Börja med att installera fräscha drivrutiner till kortet samt updatera Direct X, enbart detta löser en hel del problem med spelen gissar jag.
http://www.nvidia.com/Download/index http://www.microsoft.com/downloads/d _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
Ja 9800GTX är sämre men nytt modell 9800GTX+ bättre lika motsvar med 8800GTX samma fps . men HD4850 bättre allt spelar inte problem . letar efter beg 8800GTS,GTX,ULTRA pris från 1000-2000 kr jag tror det . |
||
Quadro korten är juh inte designade för spel utan för CAD, det kan vara en anledning till varför det inte fungerar.....
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Re:
Säkert rätt, men fungerade riktigt bra på ett Quadro 1600 på min förra laptop. _________________ Bartek "Berra" Brejski |
||
Utan att vara säker på min sak, det är väl egentligen inte milsvid skillnad på Quadro korten och dom vanliga, är inte skillnaden större i drivrutinerna som är optimerade för en radda applikationer?
Här finns garanterat folk som VET detta. Jag VET iallafall att en hel del spel funkar ok med Quadro kort. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
The QuadrOFX Go1400 is openGL optimized for 3D rendering for applications such as 3D MAX, MAYA, etc. The Go1400 is based on the Go6800 and delivers comparable performance. Beror nästan bara på drivrutiner skulle jag säga... _________________ ![]() |
||
Precis så med andra ord bör inte kortet i sig vara orsaken till att det inte startar.
Hur ser det ut med drivrutin o DX ? är det uppdaterat? Förlåt om jag är tjatig men detta är av högsta vikt. Prova då att ladda ner Nvidias drivrutin för Go 6800 och inte Quadro, det funkar kanske bättre? _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
DX är uppdaterat och Grafikkortet har senaste Quadro 1400 drivrutin, Ska testa byta till en annan. _________________ Bartek "Berra" Brejski |
||
Verkar ju funka med en del Quadro-drivrutiner iaf. Jag har ett Quadro FX 570M och det funkar utmärkt. Dessutom sitter jag med Vista64 så jag blev positivt överraskad att allt lirade öht.
_________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
Ja jag har tänker att köpa ny grafikkort då kan klarar mer av upplösning till 1680x1050 men min grafikkort X1950 Pro 512 mb klarar inte av 1680x1050 jag har testa idag sturup ensam gick 80 fps då jag sänkt ner upplösning till 1024z768 får 180 fps
HD4850 512 mb märke Asus,gigatybte o sapphire bättre med kylfläkt eller Geforce 9800GTX+ 512 mb märke BFG,Gigabyte o Asus . tänker på enda är bana större är Nordschleife oxå . kanske HD4870 512 mb . |
||
Re:
Tja den är okej men ger grafiksettning Low eller Medium . om du byta till 9800GT funkar bättre än 8600GT då kostar runt 1200-1300 kr idag . |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 14433 besök totalt |