Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1265 besök totalt |
Oförändrade priser 2004
Enligt "vanligen säkra källor" kommer priserna för turistkörningen vara oförändrade till nästa år. Bra för den prviata ekonomin - tyvärr lär det väl innebära att belastningen på banan fortsätter öka. Hoppas, hoppas de nu bara kan vara förståndiga och utöka öppettiderna... _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
I och för sig - men tyvärr är ju biljetterna/årskortet bare en mindre del av totalkostnaden. Bensin, däck, belägg och skivor brukar ju bli ansenliga summor på ett år. Lägger man därtill hotell, mat och all ![]() ![]() Nåväl, hur man än räknar så kommer alltid nyttan av "ringandet" att med råge överstiga dess kostnader! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Va kul det ska bli, kan knappt vänta ![]() Hur många varv hinner man med på en helg? ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||
Hur långt är ett snöre? ![]() Kvasivetenskaplig ringenekvation: Banan öppnar vanligtvis 8 på lördag och söndag och stänger vanligtvis 19.30 Däremellan skall man tanka, käka och dricka vätska samt vänta ut avstängningarna som kommer av olyckor, oftast brittiska MCs. Lägg därtill att varvet är 21 km och att bilen måste kylas innan man ställer den. Det gör att man hypotetiskt har 13,5 timmar öppet. - 3 timmar för avstängningar - 1 timme för tankningar - 2 timmar för käka - 2 timmar snacka skit ![]() + 5,5 timmar för banåka. Om du verkligen står på fixar du med in och utpassering av depån kanske 5 varv i timmen. Det blir 27 varv/dag dvs 64 varv! Nä, nu skall jag gå och lägga mig... Mvh /Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Micke, med tanke på hur du räknar är det nog bäst! ![]() Skämt åsido, antalet varv per dag är en intressant diskussionpunkt. Det finns ju tokstollar - jag vet åtminstone en som också läser detta forum ![]() Själv är jag inte lika ihärdig och satsar hårt på däcksparkande och allmänt ljugande på parkeringen så jag har faktiskt aldrig kört över 20 varv på en dag. Vill minnas att mitt rekord är 16 varv på en dag. Det är ju dock en bit över 30 mil - alltså motsvarande nästan hundra varv på Mantorp på en dag... _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Jag skäms nästan
![]() Men en normal helg fredag – lördag – söndag så blir det 2 varv varje dag, men det finns ett undantag och det var när jag var nere i nov 2002 då körde jag 17 varv under lördag – söndag, ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1265 besök totalt |