| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: DTM Front -92 och Splitter för M3e30
|
2 besök senaste veckan (15349 totalt) |
|
Mha Adolfssons komposit håller jag på att ta fram glasfiberform för de sista dmt-fronterna som satt på M3 e30 -92. Skillnaden mot vanliga fronten är att denna är lägre och har färdigt fäste för splitter. Lätt blir den, och den kommer att se ut ungefär så här:
Fronten passar även std e30 med lite egen anpassning. Se Snowdragons inlägg längre fram i tråden. Edit: Det går att beställa delar nu, se sida 3 i tråden för priser Priset är inte klart, men runt 4000-4500kr för fronten inkl. luftintag för bromskylning samt ställbar splitter är en uppskattning i alla fall. Splitter kommer också gå att köpas löst för runt 1000kr. Den är större än splittern till vanliga M3-fronten. Eventuellt även i kolfiber. För att göra det möjligt behövs minst 3 köpare och det är förskottsbetalning som gäller. Leveranstiden blir upp till en månad, med start tidigast i slutet av januari 09. Detta är alltså en intressekoll tills vidare, om vi blir 4 seriösa köpare med mig så kan jag börja samla in pengar och ge klartecken åt ACM för tillverkning. Delarna kan skickas men då tillkommer frakt. Säkrast är att hämta dem antingen hos mig i Herrljunga eller hos ACM i Karlskrona, eller på annan ort om vi är ute och kör. |
||||
|
Fint
Splittern till denna fronten är större än den till de vanliga fronterna. Har du redan en dtm-front JonasS? |
||||
|
Finns det någon balk som passar i denna front eller är man tvungen att åka utan? Hur sätter man fast sådana där eftermarknadsstötisar?
Kör ju bara väg med mina så man vill gärna ha någon form av skydd där fram. _________________ ///BMW - Was sonst! |
||||
|
Jag vill oxå ha bara splittern har redan fronten köpte den ifrån holland samma som på bilderna.
Den sätts fast helt utan någon balk, direkt på orginal fästjärn _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||
|
Re:
Det brukar krävas lite fristil när man fäster rejsiga plastfronter. Denna blir ett tomt skal så det går att både köra som det är eller att sätta den utanpå en balk. Glasfiberbalken från std e30 -88 går bra att använda om man inte har en original M3-balk och sedan kan man fylla upp glappet mellan front och balk med fogskum eller liknande. Den kommer att göras precis som på bilderna med sidofästen så att det går att använda M3:ans std fästjärn där som som du säger Ulf. För de främre fästena har du väl förlängt fästjärnen eller bytt dem till längre sådana iom att du kör tom front? Jag har funderat på luftintagen och beslutat att fronten kommer att göras med luftintagen och fronten i ett stycke precis som på bilderna, då jag misstänker att alla som vill ha fronten även vill ha luftintagen. Då slipper man kludda med lösa trattar och kan få ner priset lite. Det verkar finnas hyfsat intresse för både front och lös splitter, härligt att se. Priset för en komplett front med fasta luftintag och lös splitter kommer gissningsvis att hamna på runt 4000-4500kr, men kommer bara att tas fram om vi blir minst 4 köpare på fronten som sagt. Vad bara splittern kommer att kosta i så fall kan jag kolla med Lars. Gissar att det blir prisvärt det med. |
||||
|
Jag använder orginal fäste även dom främre, det är ingjutna små lådor till orginal fästen
jag kan ta en bild ikväll när jag kommer hem. _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||
|
Re:
Då kan man nog skära bort ca 4cm på mitten rakt igenom front och splitter och sedan plasta ihop igen.
|
||||
|
Så här ser fästpunkterna ut på min front , den skruvas i orginal bärjärn utan balk
även i ytterkanterna används orginal plastfäste.
Har du fått något pris på den stora splittern ? _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||
|
Nu har jag och Lars diskuterat upplägget lite mer. Splittern kommer att kosta runt 1000kr löst. 4000-4500 för front+splitter är fortfarande en bra uppskattning.
Fästena blir ungefär som de på din front Ulf, det ser ut att bli bäst så. Ska man köra med balk så kan man behöva skära bort boxarna på insidan fram. Jag kommer att köra med en lättad balk från en std e30 -88 Det ser ut som vi är tillräckligt med spekulanter redan nu så jag och Lars drar igång snart. Han kommer dock ha semester för första gången på några år, 2v efter jul, så leverans blir nog snarare tidigast i slutet på januari. Pm med spikat pris och kontonummer kommer till alla intresserade i nästa vecka. Ska bli kul med en exklusiv racefront i original bmw design
|
||||
|
Re:
Det kommer en bild senare idag på hur stort spelet är mellan m3 front och std e30 framskärm. |
||||
|
|
||||
|
Re:
Blev det bra? På denna krävs det nog att man ger sig på botten och splittern med ifall det inte ska se koniskt ut framifrån. |
||||
rejs infästing--går lätt att ersätta med annan anordning--typ rör som stöttar skärmen i utåtled till att passa spoilern..--skärmens vekhet tillåter detta.. bara att kapa av nedre delen på skärmen vika till en fålla med lagom spel och passning i höjdled, addera lite mjuk tape så att man inte får lackskav, lacka om skärmen..efter man har kört en timme med värme pistolen för att få bort spänningarna so kommer i neder del mot dörren.. vips klart.. _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||
![]() |
SÄLJES
|
2 besök senaste veckan (15349 totalt) |