Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 5579 besök totalt |
Hahaha....du har inga bilder kvar på drömåket? Antar att Ronnie & Ragge måste ha kastat långa blickar efter den.... ![]() ![]() ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Hög menar du väl.. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Nej inget banbygge..............dessutom var det en combi....ombygd till 2 dörrars. Det var den bilen jag körde servis i svenska rallyt med......och då var det verkligen problem...när inte hjulen nådde ner till vägbanan när man landade efter ett krön....... ![]() och det var den bilen som polisen jagade i 13 mil....utan att ens komma i kapp...men dom åkte någon trött Saab turbo _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Har du någon länk till prototypen? Kolfiber är trevligt. Men att bygga en hel monocoque känns lite överkurs. Speciellt då det är svårt att simulera i ett hållfasthetsprogram. Aluminium känns mer realistiskt när jag har tänkt att bygga allt själv. Men visst blir det en hel del mindre detaljer i kolfiber. _________________ Mikael Arnberg |
||||
Länk till hemsidan för Laboratorio Bebi. Tror att de olika Newslettrarna säger mest.
http://www.laboratoriobebi.com/ Man kan även titta på Prestanda på TV3 den 13/11. Då kommer ett kort inslag. / Jonas Jarlmark |
||||
Snygg var den ju inte, möjligtvis rakt framifrån. Dock verkar det vara ungefär det jag ute efter om man bortser från all ofunktionell design. Fast efter att ha läst nyhetsbreven och sett bilen utvecklas så ändrar jag mig en aning. Den ser rätt okej ut nu. _________________ Mikael Arnberg |
||||
När frågan ställdes om vad som kan liknas vid det perfekta chassit så kom jag direkt att tänka på den F1 bil som byggdes av Williams i mitten av -90 talet, den med den aktiva hudraulfjädringen.
Jag såg för en tid sen ett program på Discovery om F1's utveckling. Tokigt intressant! Just det här med aktiv hydraulupphängning var särskilt intressant tycker jag. Att det förbjöds kan vara förståeligt men tekniken framstår som något av en revolution. I mina ögon så tycker jag att det det är synd att det inte fick ett fortsatt levande i F1. Det perfekta chassit anpassar sig till vad underlaget tillåter. Kan man säga så? ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Kul bil!
Några bilder från i våras hittade hit, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Minnsan några kända namn när man tittar här: http://www.laboratoriobebi.com/newsl Kan ni berätta med om bilen och projektet? _________________ Pär Hylander |
||||
Pär,
ideen är att bygga en "track day car" som är så kompetent som möjligt. En track day car är en bil man kan kör till banan och som det går att köra riktigt fort på banan med. Konceptet upstod i England där folk uptäckte att vardagsbilen blev rätt oanvändbar till vardags när man optimerade den för bana. I första prototypen använder vi en monocoque gjord i kolfibersandwich, med hjälpramar i stål för att få en så lätt och vridstyv bil som möjligt. På den monteras bärarmar som nästan möts på mitten och en Suzuki Hayabusamotor. Resultatet borde bli en bil som går rätt fort, särskild när det svänger. På den nästa prototypen, som är under utveckling, kommer även hjälpramarna att vara gjorda i kolfibersandwich och den kommer att ha en aerodynamik som genererar mycket downforce. _________________ Peter Bull Why waste time learning when ignorance is instantaneous? |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 5579 besök totalt |