Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1994 besök totalt |
GPS på t.ex bankörningar
Hade tänkt skaffa denna mottagare http://www.elfa.se/elfa/produkter/se och b.la detta program http://www.ake.nu/oakgps/ Finns det fler sådana program man kan ha nytta av? Vet inte va jag vill riktigt. Ska köra på en is i vinter och vill se lite tider hastighter och spårval. Sen ska jag använda den att navigera med också men det är tar vi i en annan tråd. _________________ Dan Man |
||||
Jeg har en slik mouse-gps, og i sammenligning med f.eks en garmin gps med ekstern antenne - så er mouse-gps'en mye dårligere.
Men så har du prisfaktoren da... ca 1:3 i favor av mouse-gps. Jeg skjonner forovrig ikke hvordan du skal få gjengitt sporvalg med en normal gps, da du kun får posisjonsdata en gang hvert sekund. Men for all del, motbevis meg gjerne! ![]() mvh, orjan _________________ Orjan Sandland |
||||
Min kompis Joakim Adolfsson (som även härjar här på forumet: Jooocke var är du?) och några killar konstruerade en laptimer av en SE P800-telefon. Via någon server lyckades de sedan se varvtider i realtid - på en go-cart!
![]() Han har förklarat hur det går till men jag komme inte ihåg nu. Det var något elektriskt... ![]() Mvh/Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
borde ju gå o fixa billigt om man bara vet hur man kan få ut en trig-signal efter att ha kört över en magnetslinga nerfräst i asfalten (i gokart)
sedan så går den signalen för att trigga "next time" på en vanlig tidtagarur.. tidtagaruret = 300:- för ett med 99 tids-minnen, triggaren för magnetslingan?.. ingen aning.. men det blir billigt. nackdelen är väl att man måste starta den själv, men sen så går det automatiskt ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Vad tycker du om det? Vad får jag ut av det? om jag sitter och kör på en bana på en is i 1timme och loggar det vad ser jag i efterhand? Var jag kört, var jag bromsat, vilken tid jag hade varje varv osv? Det är det jag vill se iaf. Vilket spår jag hade och var jag bromsade och vilken tid jag fick på det varvet. _________________ Dan Man |
||||
Re: GPS på t.ex bankörningar
http://www.race-technology.com/WebPa Fick inte igång bilen förren i början av sepember så jag har bara hunnit med att prova den på Knutstorp en gång. Fungerar som utlovat och avslöjade att jag är en usel=feg förare vilket jag nog redan visste ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Någon som vet om det finns GPSprogram till Mac eller om man kan köra dem via simulerad PC i macen?
Vad sitter för kontakter på GPSmottagarna? DTM: Ett tips är att läsa igenom användarreglerna.. särskilt det där om namn i signaturen... annars hoppar snart forum ![]() |
||||
Nu tar jag ett stort offtopic kliv... Vi har faktiskt redan varit på Dan Man om signaturen, men han heter faktiskt så! ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
![]() ingen är ju perfekt ![]() ![]() |
||||
Eftersom gpsen samplar en position varje sekund får man reda på var du är och vilken hastighet du har en gång per sekund. Med OAKGPS kan man även få varvtider. Jag har lite loggar liggande på min hemsida www.bmw02.has.it hämta hem och ladda in i trackview. _________________ /Anders C |
||||
Vill bara säga att det är jag som gjort programmet TrackView om ni vill fråga något
![]() Utvecklingen är INTE avstannad även om jag är lite halvseg ![]() Tanka hem preview versionen av TrackView2 (gratis) om ni ska testa nåt, TrackView1 är gammalt... Vill gärna ha feedback om vad ni tycker om det 'so-far'! _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
Gör det redan nu än då. ![]() Väntar ju på att köpa TrackView2 när den kommer. _________________ Dan Man |
||||
Re: GPS på t.ex bankörningar
Long time, no see! ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1994 besök totalt |