| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Modifiera bultmönstret på navhubbarna.
|
1210 besök totalt |
|
Ja exakt det vill jag göra... Det har säkert luftats i parti och minut på detta forum, men för att få så fräscha tips som möjligt så trådar vi lite om det iallafall. Jag har 4 x 100 och eftersom det är en äldre bil så är det ett löjligt lågt ET, dvs 13. Fick en knäpp idé om att få dit hjul från lite nyare bilar med 5 x 120 och liknande ET. Eftersom utbudet är lite större för dessa nyare bilar än för våra äldre skulle det passa riktigt bra känner jag. Någon som rent spontant känner till någon som kan utföra ett sådant arbete? Man får ju lägga igen de gamla bulthålen och sedan skapa nya på väl valda ställen.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Brukar inte turboåkarna modifiera sina bakvagnar med nav och knutar från t.ex BMW E28 och därmed få 5/120 åtmistone bak. Det förutsätter väl att man byter drivaxlar samtidigt, men det kanske kan vara värt det.
Mvh Jonathan |
||
|
Har gjort om flera Sellholm Volvonav från 5x108 till 5x120 och har då gängat in en bult i gamla hålen, låst med gänglåsning och sedan borrat och gängat nya hål som delvis går igenom dom gamla bulthålen.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Re:
DET har aldrig yppats i tråden, men det var ju väldigt intressant information. _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1210 besök totalt |