| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Trevlig bilbana i gott skick
|
2522 besök totalt |
|
K: Trevlig bilbana i gott skick
Beppe min son behöver en bilbana för att börja mjukträna kurvtagning osv.. Ingen som har en trevlig bana till salu, grabben är 4.5 år så något exklusivt samlarobjekt är mindre intressant, fullgott bruksskick till vettiga pengar är mer min melodi Tips på bra banor emottages även med tacksamhet! _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Inget tips på bana men men..
Köpte en Scaletrix till sonen , av nostalgiskäl. Tyvärr svårt att få kontakt mellan bandelarna. Det minns jag inte som ett problem "på min tid". Denna ganska dyra bana levde iaf inte upp till våra förväntningar. Finns säkert billigare sorter som inte nödvändigtvis behöver vara sämre. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
|
Kolla på tradera där kan man hitta fina prylar till bra priser emellanåt.
Vad banan heter spelar kanske inte så stor roll om man satsar på 1:32 Då funkar ju Ninco, scx, scaletrix & carrera. scx har samma bandelar som scaletrix classic gäller dock ej scx digital nya scaletric sport kan man köra digitalt på smalaste delarna har scx & scaletric sen kommer ninco med 18cm & bredast är carrera med nästan 20cm då kan man även köra 1:24 bilar om man vill Dock är carrera svåra att få tag på i sverige Tänk på att om du vill köra digitalt i framtiden finns ingen gemensam standard Vill man köra mindre bilar kan en gammal tyco bana vara kul 1:87 är skalan då. Köpte för några år sedan en rejäl carrera bana på 45m som plockas fram då & då mycket kul för pengarna Fördelen med 1:32 är att det finns enorma mängder bilar att få tag på Lite länkar www.nordicslotcar.se http://www.carrera-toys.com/index.ph http://www.ninco.com/ http://www.scalextric.com/ http://www.scx.es/ http://www.tradera.com/Bilbanor-c3-1 _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
|
Jag har en bilbana hemma med massa delar och bilar. Ska kolla skicket och återkomma. Kommer inte ihåg märke men det är standardprylar från 80/90 talet.
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
Marcus, lägger din info i minnet när jag kikar på bana.
Tack Micke för tips o länkar det var utförligt! Robber, det låter intressant, återkom asap då tiden rinner iväg och klapparna snart skall delas ut. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Scalectrix är fina grejer IMHo. Köpte en Carrerabana oxå till sonen för halva-halva reapriset, men den var inte ens värd de pengarna.
Nån utgången modell Scalectrix brukar finnas till rimliga priser. _________________ Torbjörn Fagerberg
A master of going faster! |
||
|
Re:
När det gäller carrera så finns det lite olika banor Carrera Go som finns i de flesta leksaksbutiker ska man akta sig för. Det är skala 1:43 på dessa. Carrera Evolution är skala 1:32 & Exclusive är skala 1:24 de två sista är riktigt bra. Nya scalectrix är fina saker äldre är mindre bra då de har haft en del svackor i tillverkningen under årens lopp Ninco är fina grejor. om man ska köpa beg kvalitetsbana är nog Scalectrix sport det man ska satsa på med tanke på tillgången på delar i sverige. Bilar passar i stort sett alla tillverkare vill man köra digitalt senare så kan man köpa digitalenhet & montera i de bilar man har _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
|
Jag har köpt en del grejer från http://www.slot32.de/ genom åren, framför allt bandelar till Scalextric. Lagom inför julen återfinns nu åter Silverstone i tv-rummet
_________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
![]() |
SÄLJES
K: Trevlig bilbana i gott skick
|
2522 besök totalt |

