Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringenkurser vår 2009?
1, 2   >>
4174 besök totalt
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Ringenkurser vår 2009?

Vad finns det för alternativ till hansetkursen (fullbokad) under våren 2009. Engelska eller svenska som kursspråk är krav.

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Vet inte om du tänkt köra med egen bil?

www.forarutveckling.se har ju en del kurser men på vilken nivå dom ligger vet jag inte.

Kanske Zaksped har något? http://www.zakspeed.de/the-motorsport-company/index.php?id=379

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re: Ringenkurser vår 2009?

Kenson skrev:
Vad finns det för alternativ till hansetkursen (fullbokad) under våren 2009. Engelska eller svenska som kursspråk är krav.

Är Scuderian helt fullbokad?

Annars så brukar det finnas fler Engelskspråkigra grupper i Scuderiakursen, utöver de två fullbokade
Svenskgrupperna. Ring och kolla med dom.

När jag var ner i höstas (som passagerare) så åkte vi i en blandad Engelskspråkig grupp med en
Holländsk coach, Dirk Hoekendijk. En kul snubbe, som hade många bra tips. Rekommenderas! thumbs up

Lidköping
Här sen Aug 2005

Sport Auto perfektionist training

Citera
Thorleif
Stavanger
Här sen Nov 2007

Kenson skrev:

På hosten er det et meget bra kurs http://www.fahrerlehrgang.info/ der de snakker både engelsk, og kanskje "norsk".
Dette er for alle typer biler, iår var det alt fra BMW, Mini, Wiesmann, Lotus, Corvette, Porsche, Mercedes mm.

Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Tack för alla tips.

Igår visade det sig att detta inte var ett problem eftersom min underbara fru redan i september bokade in en Scuderiakurs till mig (och betalade också!!)

Så i maj bär det av till

Att jag av syrran fick en G25 och en stol så jag kan tjuvträna gjorde ju inte dagen sämre

Jag har världens bästa fru!

(ja jag är 100% GUBBE nu)

Aris
Hammarby/Sthlm
Här sen Sep 2004

Vad ska du då får som julklapp?

Grattis!

Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Re:

Aris skrev:

Grattis!

Eftersom jag som vanligt har en del konstpirationsteorier så tror jag att jag inte kommer få varken julklappar eller födelsedagspresenter de närmaste 9,5 åren och jag tror min fru räknar med en viss ränteutveckling på sin investering inför hennes "stora" dag om ca 2 år... hur man än gör blir man lurad

PelleM
Stockholm
Här sen Feb 2003

Re:

Kenson skrev:
Aris skrev:

Grattis!

Eftersom jag som vanligt har en del konstpirationsteorier så tror jag att jag inte kommer få varken julklappar eller födelsedagspresenter de närmaste 9,5 åren och jag tror min fru räknar med en viss ränteutveckling på sin investering inför hennes "stora" dag om ca 2 år... hur man än gör blir man lurad

Grattis!

Jag fick också en kurs av min tjej plats är bokad i vår.
Som du säger ang investeringen så har det pratats om en lång weekend i tex Italien, Paris eller kanske New York, det går även bra med 2V i Thailand när ändå ett par kompisar är där.
Känns lite som att det ställer jag gärna upp på, med tanke på vad dom har fixat åt oss.
Man kunde ju lika gärna ha fått korta skinnhandskar och filtkeps.

Pelle M

Btg: 9:04:8
Scuderia Hanseat våren -09
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Re:

PelleM skrev:
Kenson skrev:
Aris skrev:

Grattis!

Grattis!

Jag fick också en kurs av min tjej plats är bokad i vår.
Som du säger ang investeringen så har det pratats om en lång weekend i tex Italien, Paris eller kanske New York, det går även bra med 2V i Thailand när ändå ett par kompisar är där.
Känns lite som att det ställer jag gärna upp på, med tanke på vad dom har fixat åt oss.
Man kunde ju lika gärna ha fått korta skinnhandskar och filtkeps.

Pelle M

Då ses vi kanske! Har inte hunnit kolla alla detaljer men är om jag fattat rätt bokad till internationell grupp men står i kö för svenskgruppen.

Ta italien !!! Flög dit (Milano) med frugan för några veckor sedan för 570 kr tur och retur för två pers med Ryan. Bra byte mod en scuderiakurs

Jag är nöjd och lite semester om två år låter inte så dumt det heller även om det är jag som betalar nästa gång. thumbs up

gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004

FredrikÅ skrev:
Kenson skrev:

Är Scuderian helt fullbokad?

Jag har hört att både vår och höstkurs är fullbokade och man får söka sig till reservplatser (Ringrunners info)

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004

Re:

Kenson skrev:

Måste förtydligas

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Re:

gladiatorn skrev:
Kenson skrev:

Måste förtydligas

Jag vet inte riktigt hur jag skall säga detta men många skulle nog påstå att jag fyllt 40 år men det beror ju på vilken tidräkning man använder sig av. De kan inte ha rätt för jag är ju fortfarande bara en barnslig nybörjare

Tobbe Holst
Stockholm
Här sen Apr 2006

OT -tillåten för att trådskaparens frågeställning redan är löst?!
Jösses, lyckliga ni för era fruar! Själv är jag tvungen att åka omvägen på Gotland till keramikern Ulla i Viklau för att köpa svartbrända lerbollar* varje gång jag skall till GR .

*iof ganska coola, ser ut som stora innebandybollar som börjar växa till ett eget planetsystem i ett hörn under vardagsrums taket. Racing for Art?

Den gula bytt mot en låg röd..
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Kenson skrev:
gladiatorn skrev:
Kenson skrev:

Måste förtydligas

Jag vet inte riktigt hur jag skall säga detta men många skulle nog påstå att jag fyllt 40 år men det beror ju på vilken tidräkning man använder sig av. De kan inte ha rätt för jag är ju fortfarande bara en barnslig nybörjare

Jag blev utsatt för ett "mental ålder" test på Facebook!!

Prova det, så kanske du också är en snorunge igen

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Qvisfr skrev:

Jag blev utsatt för ett "mental ålder" test på Facebook!!

Prova det, så kanske du också är en snorunge igen

Va oväntat att du blev det.......

Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006

Jag fick ocksa en kurs av min kille (m fl), fast i höst. Passar bra sa man hinner träna lite innan.

Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005

Själv var jag tvungen att köpa en kurs till Sambon, inte fick jag nån av henne

Men man får vara glad över att sambon delar ens intresse lika mycket! Så vi åker ner med 2 bilar, kommer bli kul!

E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Pluggandet har börjat... Nu har jag spelat GTR Evo så pass att jag iaf i den binära världen hittar bra runt banan. (6,48 i en cheva) En sak som jag skulle vilja ha i spelet är dels att man kan starta direkt vid valfri sektion enligt rejsas ringenkurs så man inte behöver starta om hela varvet hela tiden om man vill träna ett parti. Sedan skulle jag också vilja ha att det skrevs ut på skärmen var man är, i ord. alltså alla de platser som det hänvisas till i kursmaterial mm. karuseller hit och dit om nu inte det går att ordna är det då möjligen någon som har film från bil där man bemödat sig att lägga in vad sektionerna heter??

Ingen hacker här som kan fixa in de där funktionerna i spelet?

Bhalg
Norge
Här sen Maj 2008

Re:

Kenson skrev:
Pluggandet har börjat... Nu har jag spelat GTR Evo så pass att jag iaf i den binära världen hittar bra runt banan. (6,48 i en cheva) En sak som jag skulle vilja ha i spelet är dels att man kan starta direkt vid valfri sektion enligt rejsas ringenkurs så man inte behöver starta om hela varvet hela tiden om man vill träna ett parti. Sedan skulle jag också vilja ha att det skrevs ut på skärmen var man är, i ord. alltså alla de platser som det hänvisas till i kursmaterial mm. karuseller hit och dit om nu inte det går att ordna är det då möjligen någon som har film från bil där man bemödat sig att lägga in vad sektionerna heter??

Her er en film med navn på svinger, der Thorleif lenger oppe i tråden her er pilot.

http://vimeo.com/1017620

BMW E39 540iS
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Re:

Kenson skrev:

Nu har jag kört rätt lite med det nya, GTR2 har en spårvalsövningar på alla sina officiella banor. Vet inte om det är överfört till Evo-upplagan, och därmed NS.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Nürburgring
Ringenkurser vår 2009?
1, 2   >>
4174 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande