Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (22966 totalt) |
|
||||||||
Re:
Ja tycker det är snygg färg generellt. Fast särskilt på BMW. Är du laddad för ny säsong? Du var onekligen grym på regnet... _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||||
Re:
2 tiondelar räcker inte, jag befattar mig inte med decimaler i vinter... ![]() Tack så mycket, ska bli kul att hänga dit de lösa delarna! _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||||
Re:
Gött ![]() |
||||||||
Re:
Tack! Jo, jag börjar hitta lite motivation igen. Jag hade hoppats på lite mer effekt till nästa år för att kunna hänga med i torracen oxå men det verkar bli svårt. Min sponsor har backat med tanke på det finansiella läget. Får se om det lättar framåt vårkanten. Vad står mer på listan inför säsongen? ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||||
Re:
Denna kommer att få stå åt sidan. Ska börja bygga på e36:an vid nyår. Fast nya bromsskivor måste jag spika dit. De är slagna så man knappt orkar hålla i ratten vid inbromsning. Tips på vilka skivor man ska ha? Vad brukar det kosta? Fyller på med en bild från när jag hämtade bilen idag. ![]() Nu var jag tillbaka på mitt vanliga släp vilket kändes sådär. När jag körde iväg bilen var den utan en del rutor och plåtren på vissa ställen så jag lånade ett täckt släp. Finns en till som kör banracing i Arvika (han har kommit lite längre än jag) och han ställde sitt släp till förfogande. Hel kåpa och hydraulsänkning för lastning av låga bilar... ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||||
Re:
Har alltid kört med BMW original, de är ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Fast
Fast det ska väl på 15" fälgar fortfarande? Eller är det en annan klass? och vad gäller den nya lacken - jag tror den här bilen kommer att bli lik en E30 M3 som var till salu för några månader sedan. Och då kommer den att bli fantastiskt snygg. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||||||||
Re: Fast
fast nu är ju 17" tillåtet i mod _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Ja fast samma bromsregler, dvs skivan får ej överstiga 304 mm i diameter med maximalt 4 kolvsok. Nu skall jag inte sätta dumma tankar i ditt huvud Markus, men när du "ändå" måste byta skivor så kan du köpa det "kitt" vi pratade om innan. Porsche boxter ok (ej S), Sierra Cosworth skivor + Millway adaptrar... ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Re:
Bättre beggat hade funkat utmärkt åt mig, men de är väl 5-bultade? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||||
Jag undrar faktiskt hur jag ska lägga M-ränderna. Åsikter där ute? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||||
Skulle vara intressant att VETA hur mycket 17" gör egentligen. Någon i klubben har ju stångats för att få till det så nu måste man ju kanske köpa nya fälgar OCKSÅ... ![]() Är ärligt talat ganska sugen på 17" annars jag också. Det ser så mycket fräckare ut! ![]() Visst vore det elegant med värre bromsar men jag kände inte att jag blev begränsad med de som är. Hade lite svårt med doseringen stundtals, det ville låsa upp för mig ibland. Kanske känslan blir ännu bättre med 4-kolvs ok iofs?? Men bromsar gör det som det är redan nu. Man måste ju alltid prioritera tyvärr... _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||||
Pröva vet ja ![]() ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||||
Re:
Ja, för jag fattade att det var till E36:an? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
Jag har ett par skivor fram du kan få gratis om du vill prova dem, jag har ingen aning om hur de är i skick men bilen de satt på gick bana fram tills att motorn rasade och jag köpte den.
Jag har tom planer på att åka till Arvika under jul-ledigheterna om du vill ha dem hem-levererade:) _________________ Joakim Karlsson |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (22966 totalt) |