Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320is bmw-cup #97 modifierad
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (22966 totalt)
Jörgen Bäck
Nygård
Här sen Jul 2008

Blir det några ränder då?

BMWSC #666
racebimmer666@hotmail.com
BMW 325i-93 TrackDay Toy
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Ahh, vitt är såå snyggt på E30! Kommer se kanonbra ut! thumbs up

NS: 38 varv
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Snyggt! Vit färg gör att det kommer gå 1 tiondel snabbare, lägger du till ränder så blir det 2 tiondelar till thumbs up

Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Re:

Solbacken skrev:

Skiter björnarna i skogen?
Jo visst blir det ränder!

Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Re:

Samson skrev:

Ja tycker det är snygg färg generellt. Fast särskilt på BMW. Är du laddad för ny säsong? Du var onekligen grym på regnet...

Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Re:

Putrix skrev:
Snyggt! Vit färg gör att det kommer gå 1 tiondel snabbare, lägger du till ränder så blir det 2 tiondelar till thumbs up

2 tiondelar räcker inte, jag befattar mig inte med decimaler i vinter...

Tack så mycket, ska bli kul att hänga dit de lösa delarna!

Citera
Jörgen Bäck
Nygård
Här sen Jul 2008

Re:

Markus97 skrev:
Solbacken skrev:

Skiter björnarna i skogen?
Jo visst blir det ränder!

Gött thumbs up

BMWSC #666
racebimmer666@hotmail.com
BMW 325i-93 TrackDay Toy
Citera
Daniel.K
Strömsnäsbruk
Här sen Jan 2008

Mycket snyggt färgval thumbs up thumbs up thumbs up

Bmw 325 -88 Banbil.Såld.
Bmw 320xd -13 Bruksbil.
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

Markus97 skrev:
Samson skrev:

Ja tycker det är snygg färg generellt. Fast särskilt på BMW. Är du laddad för ny säsong? Du var onekligen grym på regnet...

Tack! Jo, jag börjar hitta lite motivation igen. Jag hade hoppats på lite mer effekt till nästa år för att kunna hänga med i torracen oxå men det verkar bli svårt. Min sponsor har backat med tanke på det finansiella läget. Får se om det lättar framåt vårkanten.

Vad står mer på listan inför säsongen?

NS: 38 varv
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Re:

Samson skrev:
Markus97 skrev:
Samson skrev:

Tack! Jo, jag börjar hitta lite motivation igen. Jag hade hoppats på lite mer effekt till nästa år för att kunna hänga med i torracen oxå men det verkar bli svårt. Min sponsor har backat med tanke på det finansiella läget. Får se om det lättar framåt vårkanten.

Vad står mer på listan inför säsongen?

Denna kommer att få stå åt sidan. Ska börja bygga på e36:an vid nyår. Fast nya bromsskivor måste jag spika dit. De är slagna så man knappt orkar hålla i ratten vid inbromsning. Tips på vilka skivor man ska ha? Vad brukar det kosta? Fyller på med en bild från när jag hämtade bilen idag.

Nu var jag tillbaka på mitt vanliga släp vilket kändes sådär. När jag körde iväg bilen var den utan en del rutor och plåtren på vissa ställen så jag lånade ett täckt släp. Finns en till som kör banracing i Arvika (han har kommit lite längre än jag) och han ställde sitt släp till förfogande. Hel kåpa och hydraulsänkning för lastning av låga bilar... Vill ha!!!

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Markus97 skrev:
nya bromsskivor måste jag spika dit. De är slagna så man knappt orkar hålla i ratten vid inbromsning. Tips på vilka skivor man ska ha? Vad brukar det kosta? Fyller på med en bild från när jag hämtade bilen idag

Har alltid kört med BMW original, de är thumbs up De som sitter på är original och har hållt i 3 säsonger...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Vitt är snyggt!

E36M bromsksivor eller E46M-dito har jag några liggandes. PM:a om du vill skaffa bättre beggat.

Sverige
Här sen Sep 2003

Fast

Fast det ska väl på 15" fälgar fortfarande? Eller är det en annan klass?

och vad gäller den nya lacken - jag tror den här bilen kommer att bli lik en E30 M3 som var till salu för några månader sedan. Och då kommer den att bli fantastiskt snygg.

Peo.

Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re: Fast

PeOR skrev:

och vad gäller den nya lacken - jag tror den här bilen kommer att bli lik en E30 M3 som var till salu för några månader sedan. Och då kommer den att bli fantastiskt snygg.

Peo.

fast nu är ju 17" tillåtet i mod

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Michael Bäck skrev:
PeOR skrev:
Peo.

Ja fast samma bromsregler, dvs skivan får ej överstiga 304 mm i diameter med maximalt 4 kolvsok.

Nu skall jag inte sätta dumma tankar i ditt huvud Markus, men när du "ändå" måste byta skivor så kan du köpa det "kitt" vi pratade om innan. Porsche boxter ok (ej S), Sierra Cosworth skivor + Millway adaptrar...

Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Re:

BTG skrev:
Vitt är snyggt!

E36M bromsksivor eller E46M-dito har jag några liggandes. PM:a om du vill skaffa bättre beggat.

Bättre beggat hade funkat utmärkt åt mig, men de är väl 5-bultade?

Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare

PeOR skrev:

Peo.

Jag undrar faktiskt hur jag ska lägga M-ränderna. Åsikter där ute?

Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare

Putrix skrev:
Michael Bäck skrev:
PeOR skrev:
Peo.

Ja fast samma bromsregler, dvs skivan får ej överstiga 304 mm i diameter med maximalt 4 kolvsok.

Nu skall jag inte sätta dumma tankar i ditt huvud Markus, men när du "ändå" måste byta skivor så kan du köpa det "kitt" vi pratade om innan. Porsche boxter ok (ej S), Sierra Cosworth skivor + Millway adaptrar...

Skulle vara intressant att VETA hur mycket 17" gör egentligen. Någon i klubben har ju stångats för att få till det så nu måste man ju kanske köpa nya fälgar OCKSÅ...
Är ärligt talat ganska sugen på 17" annars jag också. Det ser så mycket fräckare ut!

Visst vore det elegant med värre bromsar men jag kände inte att jag blev begränsad med de som är. Hade lite svårt med doseringen stundtals, det ville låsa upp för mig ibland. Kanske känslan blir ännu bättre med 4-kolvs ok iofs?? Men bromsar gör det som det är redan nu.
Man måste ju alltid prioritera tyvärr...

Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004

Markus97 skrev:
Putrix skrev:
Michael Bäck skrev:
PeOR skrev:
Peo.

Skulle vara intressant att VETA hur mycket 17" gör egentligen. Någon i klubben har ju stångats för att få till det så nu måste man ju kanske köpa nya fälgar OCKSÅ...
Är ärligt talat ganska sugen på 17" annars jag också. Det ser så mycket fräckare ut! ...

Pröva vet ja

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Markus97 skrev:
BTG skrev:
Vitt är snyggt!

Bättre beggat hade funkat utmärkt åt mig, men de är väl 5-bultade?

Ja, för jag fattade att det var till E36:an?

Karlstad
Här sen Mar 2004

Jag har ett par skivor fram du kan få gratis om du vill prova dem, jag har ingen aning om hur de är i skick men bilen de satt på gick bana fram tills att motorn rasade och jag köpte den.

Jag har tom planer på att åka till Arvika under jul-ledigheterna om du vill ha dem hem-levererade:)

BMW 320is bmw-cup #97 modifierad
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (22966 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande