Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (22966 totalt) |
Re:
Det är taget! 0707-556551 0706-772538 _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
Re: Fast
Det är just prövandet som är dyrt. Hur kommer du göra Flesh? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
|
||||||
Fast jag börjar vackla lite... tycker det rena är lite speciellt också... Om man hade råd att köpa sig fri från cup-sponsorer och köra helt clean... Med vita 17"... Mmm...
Detta kommer naturligtvis inte att hända så det får bli dekor. Till våren när fåglarna börjar kvittra! Tack för alla hejarop! _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
Re:
![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
Re: Delar på plats
Känns bra att ha sålt denna till dig, du gör helrätt ![]() ![]() Med dina planer så är detta en vinnarbil 2009 ![]() ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Du får ju tyngre hjul i alla fall, och så slipper du det otäcka fenomenet att bilen accar för snabbt ![]() De rymmer större bromsar, och ventilerar väl ut värmen bättre, men eftersom du har samma däcksbredd och profil som tidigare kan det väl knappast bli mer än nackdelar att lämna 15". Du måste väl dessutom vikta upp bilen om du går upp i storlek, eller? TACK för att denna bilen lackades om! Gick bra gjorde den redan, nu SER den bra ut med! Kör hårt! Vi ses på premiären ![]() Masse _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||||||
Jag behöver inte vikta upp då bilen går i modifierad och vikttillägget gäller bara std klassen. Min bil får vara hur lätt som helst. Det blir inga större bromsar så det kvittar. Lika fullt undrar jag om en mindre profil gör bilen snabbare. Rullomkretsen verkar bli densamma på 205/40-17 som 205/50-15. Ja du har rätt, färgsättningen var inge vidare! ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
Här är data på toyo R888 som jag postade i patriks tråd ursprungligen Ska bli kul att se vad du kommer fram till ang däcken då följande gäller för 15/17 tum däck__________rek fälg______vikt________mönster bredd______höjd 205/50-15______6,5 tum_____9,1 KG_______203,2mm_______584,2mm 205/40-17______7,5 tum_____8,6 KG_______198,2mm_______596,9mm _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Just det, blandade ihop äpplen och päron där, det var i standard man fick vikta, dessutom är ju profilen fri i mod... Fälgen blir nog mer än 0.5 kg tyngre från 15 till 17", jag tvivlar på att man vinner något, snarare förlorar. Men det är spekulationer. Toyo är enligt mina erfarenheter bäst på papperet i vilket fall, INTE i verkligheten ![]() Vilken typ av stripning blir det? klassiska diagonalstripen eller nåt annat? Masse _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||||||
I morgon hämtas bilen hem. Den har under ett par månader vistats i Köhlers verkstad och fått en annan kamaxel, ny portning och renovering av topplocket. I dag har den mappats på rullande landsväg. Tyvärr har han bytt landsväg så man vet inte hur mycket modifieringarna gjort. Han sa direkt att effektsiffrorna är felaktiga då bänken inte är kalibrerad rätt så därför är det ingen större idé att skriva ut den. Jag kan säga att jag blev besviken iaf! Förhoppningsvis är det verkliga resultatet gott trots en låg siffra på pappret.
_________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
Re:
Vi har ju diskuterat detta tidigare och vi får ju förutsätta att bilen inte går sämre av behandlingen och då lär du ändå vara snabbast på rakan. Verkligen synd att du inte kunde få en referens i samma bromsrigg, det är ju skillnaden som är riktigt intressant, och inte det absoluta talet. _________________ Patrik Skoog |
||||||
Nu tror jag inte att det är riktigt så enkelt som du får det att låta Patrik! Men man kan ju hoppas på att jag står mig bra mot flera andra som också trimmat???
Köhler känner sig säker på att jag blir nöjd som han uttrycker det, och att det är en betydande skillnad mot förut, men vad vet jag. Kärt återseende var det i alla fall efter flera månader. ![]() Har provstartat den flera gånger och det verkar fungera. Återstår att se startningen med varm motor, men hoppas det funkar. Som det ser ut blir det ingen träning förrän kvalet på Mantorp. Men då blir det väl desto roligare när man väl får köra kan jag tro. ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (22966 totalt) |