Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320is bmw-cup #97 modifierad
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (22966 totalt)
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Re:

fulingbusen skrev:
Jag har ett par skivor fram du kan få gratis om du vill prova dem, jag har ingen aning om hur de är i skick men bilen de satt på gick bana fram tills att motorn rasade och jag köpte den.

Jag har tom planer på att åka till Arvika under jul-ledigheterna om du vill ha dem hem-levererade:)

Det är taget!
0707-556551
0706-772538

Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Re: Fast

Flesh skrev:
Markus97 skrev:

Skulle vara intressant att VETA hur mycket 17" gör egentligen. Någon i klubben har ju stångats för att få till det så nu måste man ju kanske köpa nya fälgar OCKSÅ...
Är ärligt talat ganska sugen på 17" annars jag också. Det ser så mycket fräckare ut! ...

Pröva vet ja

Det är just prövandet som är dyrt. Hur kommer du göra Flesh?

Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Delar på plats

Så här ser den ut med grejor på plats:

Nu blir det nog ett lakan över denna ett tag.

Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

thumbs up

NS: 38 varv
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Lite ränder och dekor så blir det thumbs up thumbs up

www.albertssonracing.se
Citera
Daniel.K
Strömsnäsbruk
Här sen Jan 2008

Ruskigt snygg thumbs up thumbs up

Bmw 325 -88 Banbil.Såld.
Bmw 320xd -13 Bruksbil.
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

ser riktigt fint ut det där bara ett par fina m ränder så thumbs up thumbs up

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Fast jag börjar vackla lite... tycker det rena är lite speciellt också... Om man hade råd att köpa sig fri från cup-sponsorer och köra helt clean... Med vita 17"... Mmm...

Detta kommer naturligtvis inte att hända så det får bli dekor. Till våren när fåglarna börjar kvittra!

Tack för alla hejarop!

Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003

Box

och takboxen blir pricken över i:et!

Peo.

Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Snygg! thumbs up
Inga ränder bara rejsigt vit!

Stockholm
Här sen Jul 2004

...och när det är dags för första provturen så kom i håg det där om vad som är viktigt att kolla med avtagbara huvar innan du trycker gasen i botten

Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Re:

Hobbe skrev:
...och när det är dags för första provturen så kom i håg det där om vad som är viktigt att kolla med avtagbara huvar innan du trycker gasen i botten

God Jul på dig med, Måns!

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re: Delar på plats

Markus97 skrev:
Så här ser den ut med grejor på plats:

Känns bra att ha sålt denna till dig, du gör helrätt thumbs up Tänk om den kommit i orätta händer och använts till korvkiosk racing med stripes, PPF framrutestreamer, cromade 18" fälgar med spinners och breda stripes
Med dina planer så är detta en vinnarbil 2009 thumbs up

Här sen Maj 2004

Markus97 skrev:
Skulle vara intressant att VETA hur mycket 17" gör egentligen. Någon i klubben har ju stångats för att få till det så nu måste man ju kanske köpa nya fälgar OCKSÅ...
Är ärligt talat ganska sugen på 17" annars jag också. Det ser så mycket fräckare ut!

Du får ju tyngre hjul i alla fall, och så slipper du det otäcka fenomenet att bilen accar för snabbt !
De rymmer större bromsar, och ventilerar väl ut värmen bättre, men eftersom du har samma däcksbredd och profil som tidigare kan det väl knappast bli mer än nackdelar att lämna 15". Du måste väl dessutom vikta upp bilen om du går upp i storlek, eller?

TACK för att denna bilen lackades om! Gick bra gjorde den redan, nu SER den bra ut med!

Kör hårt! Vi ses på premiären

Masse

Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare

Mats Kinnby skrev:

Du får ju tyngre hjul i alla fall, och så slipper du det otäcka fenomenet att bilen accar för snabbt !
De rymmer större bromsar, och ventilerar väl ut värmen bättre, men eftersom du har samma däcksbredd och profil som tidigare kan det väl knappast bli mer än nackdelar att lämna 15". Du måste väl dessutom vikta upp bilen om du går upp i storlek, eller?

TACK för att denna bilen lackades om! Gick bra gjorde den redan, nu SER den bra ut med!

Masse

Jag behöver inte vikta upp då bilen går i modifierad och vikttillägget gäller bara std klassen. Min bil får vara hur lätt som helst. Det blir inga större bromsar så det kvittar.
Lika fullt undrar jag om en mindre profil gör bilen snabbare. Rullomkretsen verkar bli densamma på 205/40-17 som 205/50-15.

Ja du har rätt, färgsättningen var inge vidare!

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Markus97 skrev:
Mats Kinnby skrev:

Masse

Jag behöver inte vikta upp då bilen går i modifierad och vikttillägget gäller bara std klassen. Min bil får vara hur lätt som helst. Det blir inga större bromsar så det kvittar.
Lika fullt undrar jag om en mindre profil gör bilen snabbare. Rullomkretsen verkar bli densamma på 205/40-17 som 205/50-15.

Här är data på toyo R888 som jag postade i patriks tråd ursprungligen

Ska bli kul att se vad du kommer fram till ang däcken då följande gäller för 15/17 tum

däck__________rek fälg______vikt________mönster bredd______höjd
205/50-15______6,5 tum_____9,1 KG_______203,2mm_______584,2mm
205/40-17______7,5 tum_____8,6 KG_______198,2mm_______596,9mm

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004

Michael Bäck skrev:
Markus97 skrev:
Mats Kinnby skrev:

Masse

Här är data på toyo R888 som jag postade i patriks tråd ursprungligen

Ska bli kul att se vad du kommer fram till ang däcken då följande gäller för 15/17 tum

däck__________rek fälg______vikt________mönster bredd______höjd
205/50-15______6,5 tum_____9,1 KG_______203,2mm_______584,2mm
205/40-17______7,5 tum_____8,6 KG_______198,2mm_______596,9mm

Just det, blandade ihop äpplen och päron där, det var i standard man fick vikta, dessutom är ju profilen fri i mod...

Fälgen blir nog mer än 0.5 kg tyngre från 15 till 17", jag tvivlar på att man vinner något, snarare förlorar.
Men det är spekulationer.

Toyo är enligt mina erfarenheter bäst på papperet i vilket fall, INTE i verkligheten

Vilken typ av stripning blir det? klassiska diagonalstripen eller nåt annat?

Masse

Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare
I morgon hämtas bilen hem. Den har under ett par månader vistats i Köhlers verkstad och fått en annan kamaxel, ny portning och renovering av topplocket. I dag har den mappats på rullande landsväg. Tyvärr har han bytt landsväg så man vet inte hur mycket modifieringarna gjort. Han sa direkt att effektsiffrorna är felaktiga då bänken inte är kalibrerad rätt så därför är det ingen större idé att skriva ut den. Jag kan säga att jag blev besviken iaf! Förhoppningsvis är det verkliga resultatet gott trots en låg siffra på pappret.

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Markus97 skrev:
ett par månader vistats i Köhlers verkstad och fått en annan kamaxel, ny portning och renovering av topplocket.... -en låg siffra på pappret.

Vi har ju diskuterat detta tidigare och vi får ju förutsätta att bilen inte går sämre av behandlingen och då lär du ändå vara snabbast på rakan. Verkligen synd att du inte kunde få en referens i samma bromsrigg, det är ju skillnaden som är riktigt intressant, och inte det absoluta talet.

Arvika
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Nu tror jag inte att det är riktigt så enkelt som du får det att låta Patrik! Men man kan ju hoppas på att jag står mig bra mot flera andra som också trimmat???
Köhler känner sig säker på att jag blir nöjd som han uttrycker det, och att det är en betydande skillnad mot förut, men vad vet jag.

Kärt återseende var det i alla fall efter flera månader.

Har provstartat den flera gånger och det verkar fungera. Återstår att se startningen med varm motor, men hoppas det funkar.

Som det ser ut blir det ingen träning förrän kvalet på Mantorp. Men då blir det väl desto roligare när man väl får köra kan jag tro.

Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

En skönhet Markus.
Hoppas att det känns, och går bra på Mantorp

BMW 320is bmw-cup #97 modifierad
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (22966 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande