Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Audi 80 2 dörrars sedan
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (3634 totalt)
hebron
Tärnsjö
Här sen Feb 2007
Inlägg: 12


Trådstartare
K: Audi 80 2 dörrars sedan

2 dörrars Audi 80 sedan 79-86 köpes oavsett skick.

Hör av er på
073-910 78 81
mathias.storm@bredband.net

_________________
Mathias Storm
Citera
hebron
Tärnsjö
Här sen Feb 2007
Inlägg: 12


Trådstartare
Ingen

Ingen som har eller vet någon som har en?

_________________
Mathias Storm
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4265

Hjälpmoderator

Re: Ingen

hebron skrev:
Ingen som har eller vet någon som har en?


80 gte 77 av intresse?

_________________
Daniel Steiner
Citera
Ivanko
Halmstad
Här sen Mar 2006
Inlägg: 460



hmmm

Jag tror att det är rutvinklen han är ute efter ..

Äntligen 1 som gör en riktig sportquattro eller en s1 kopia, det är många som kortar sina audisar utan att ändra rutvinklen..

Ser förjävligt ut i mina ögon.

1979-86 är rätt rutvinkel på..


mvh Ivanko

_________________
Ivanko Azinovic


http://www.garaget.org/Ivanko
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4265

Hjälpmoderator

Re: hmmm

Ivanko skrev:
Jag tror att det är rutvinklen han är ute efter ..

Äntligen 1 som gör en riktig sportquattro eller en s1 kopia, det är många som kortar sina audisar utan att ändra rutvinklen..

Ser förjävligt ut i mina ögon.

1979-86 är rätt rutvinkel på..


mvh Ivanko


Läste slarvigt och bara 2 dörrars. Är det bara rutvinkel så går 4dörrars lika bra.

_________________
Daniel Steiner
Citera
hebron
Tärnsjö
Här sen Feb 2007
Inlägg: 12


Trådstartare
En audi replika

Klart att de ska bli en audi replika,med rätt rutvinkel.
Bara hoppas man får tag på en 2 dörrars eller 2 dörrar till en
så kan man ta taket från en 4 dörrars

_________________
Mathias Storm
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Det funkar väl också med en Passat av samma årsmodeller? Inte för att jag har någon, men det kanske blir lättare att hitta en donator.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
hebron
Tärnsjö
Här sen Feb 2007
Inlägg: 12


Trådstartare
Kanske

De kanske de gör. Så långt har jag inte ens tänkt.
Ska kolla upp de.

_________________
Mathias Storm
Citera
hebron
Tärnsjö
Här sen Feb 2007
Inlägg: 12


Trådstartare
upp

upp!

_________________
Mathias Storm
Citera
hebron
Tärnsjö
Här sen Feb 2007
Inlägg: 12


Trådstartare
upp

Ingen som vet någon som har en stående?

_________________
Mathias Storm
Citera
hebron
Tärnsjö
Här sen Feb 2007
Inlägg: 12


Trådstartare
Ingen

Ingen som har en aning?

_________________
Mathias Storm
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313



fins inte så många sådana sålda.. letade själv i ett år sen gav ja upp.

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
hebron
Tärnsjö
Här sen Feb 2007
Inlägg: 12


Trådstartare
Jag vet

Nej inte är de lätt att hitta dom. Men man får väl inte ge upp.
Vill man bygga ordentligt får man väl vänta.

_________________
Mathias Storm
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313



Re: Jag vet

hebron skrev:
Nej inte är de lätt att hitta dom. Men man får väl inte ge upp.
Vill man bygga ordentligt får man väl vänta.


jo ja sa om ja hittar en i framtide så skall ja köpa den..

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
Ivanko
Halmstad
Här sen Mar 2006
Inlägg: 460



hmmmm

Jag har hittat en nu iallafall

fick leta i 3 veckor

_________________
Ivanko Azinovic


http://www.garaget.org/Ivanko
Citera
Fiesta_rst
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 374




_________________
Richard Wester
0709942842
----------------------------
Vw Golf Mk1 16v -83
Citera
Ivanko
Halmstad
Här sen Mar 2006
Inlägg: 460



hmmm

fel årsmodell, det ska va från 79-86

_________________
Ivanko Azinovic


http://www.garaget.org/Ivanko
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556



Bara så ni vet att det räcker inte att bara skaffa en 2-drs sedan...

Tänk på att coupe C-stolpen inte passar mot 2-drs sedan taket... Och den är speciell på spq och s1= finns ej på någon annan bil modell..

Peter Bollnert göt av ett äkta S1 tak för att få rätt tak med rätt C-stolpe...

Vet ej om det taket KER säljer är rätt eller inte, men isåfall har ni tak där..

och det går att använda en 4drs, det enda som kommer saknas är glas rutorna i dörrarna, men om ni kör med plast rutor så löser det sig med, dock slipper man ju en del pyssel om man lyckas hitta en 2drs..
.
.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Ivanko
Halmstad
Här sen Mar 2006
Inlägg: 460



hmmm

B stolpen skiljer väl sig från 2 till 4 dörrars ?

+ att dörren är ju rätt ..

4 dörrars har kortare dörrar fram!!

_________________
Ivanko Azinovic


http://www.garaget.org/Ivanko
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 838



Re: hmmm

Ivanko skrev:
B stolpen skiljer väl sig från 2 till 4 dörrars ?

+ att dörren är ju rätt ..

4 dörrars har kortare dörrar fram!!


helt riktigt

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556



Ja B-stolpen måste ju flyttas så dom längre coupe dörrarna får plats.

Men dörren kan man ju använda org urq/gt coupe dörr med bakre delen av rutramen o skarva ihop med fram delen av rutramen från sedanens dörr och sedan använda plast rutor..

Så det underlättar ju om man hittar en 2drs men en 4drs går ju också bara lite mera jobb..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
SÄLJES
K: Audi 80 2 dörrars sedan
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (3634 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande