| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hirschmann uniballs, vart köper man?
|
2780 besök totalt |
|
Tack för tipset, efter lite letande så är det Jens S Transmissioner i Norrköping som har agenturen för Hirschmann i Sverige.
http://www.jens-s.se _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||||
|
Det vet jag faktiskt inte, anledningen till att jag frågade efter Hirschmann var att det fanns art. nr. till dom i AMGs reservdelskatalog för sina tävlingsbilar, var mest intresserad av måtten på dom.
_________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||||
|
om man ska tro på det man läser på internet så har SKF inga lager som är lämpliga för racingbruk. Medan ex rodobal, askobal och hirschmann har speciala lager som är anpassade för racing vad det gäller kvalitet, glappfrihet (även efter en stunds bruk) och tätning/smörjning.
SKF har kanske motsvarande men jag har aldrig sett någon som använder dem. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
|
Re:
SKF håller 1-2 tävlingar Hirschmann håller 1-2 säsonger
Som nämnt säljer Sellholm dem, Igmab borde ha hirschmann med. _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Re:
Jajamen... Vi har dom också. och precis som "Svartlock" skriver, så är det grym kvalitetsskillnad på Hirschmann och (nu sticker jag ut hakan lite) dom flesta på marknaden förekommande uniballs'en. /Martin |
||||
|
Re:
SKF's billigare lager ska man nog inte köra med för tävlingsbruk. Utan dem man ska använda är nog de länklager och länkhuvuden som tillverkas av SKF's Aerospace avdelningar (AMPEP & Sarma). Dessa grejor sitter i flygplan, helikoprar och också F1 bilar. Går till och med att få länkhuvuden i titan om man så önskar. Men det är väl egentligen bara att skicka SKF ett mail och fråga vad de har för grejor som är lämpliga, racing@skf.com är racingavdelningens epostadress. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Hirschmann uniballs, vart köper man?
|
2780 besök totalt |