| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
hur lågt golv är lämpligt?
|
996 besök totalt |
|
Jag har börjat bygga om min Opel GT nu i månaden, ska bla sänka golvet i den så att jag får plats bättre samt förhoppningsvis får i en halvbur. Frågan jag undrar över är hur lågt golv som jag kan ha, har tänkt mig golvet som lägsta punkt, så inget avgassystem behöver tas med i beräkningarna.. Bilen kommer självklart köras mest på bana, kanske nån buskörning på gata då och då med..
|
|
Jag kanske är lite feg, men allt under 75mm är rätt opraktiskt när man är på besök i verkligheten. Men det är väl mest en proriteringsfråga, vart/när och hur man använder bilen.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
såhär låg var bilen förut, då hade jag avgassystemet som kom ut i bilens mittpunkt vilket väl är den sämsta placeringen av ett avgassystem Ska mäta vad jag haft för frigåbg förut men räknar man bort avgassystemet som var 3" * en 4" ljuddämpare så borde de finnas rätt mycket yta nedåt. Min tanke var att bygga en super7 liknande botten i fyrkantsrör med en rätt stark kardantunnel i fyrkantsrör, med en helt plan botten klädd i valsad plåt, där kardantunneln connectar främre rambenen samt bakvagnsinfästningspunkterna. |
|
golvhöjd
Hej. Jag gör samma sak fast en manata A på topp. Jag har valt 12 cm efter rek. i sfro bygghandbok samt praktiserat farthinder körning med en helt vanlig "dagiscrueser saab 9-5 vector". Jag gör dock a-armsinfästningarna i 3 olika lägen samt att det finns plats om jag vill sätta en marin plywood under hela bilen. Jag vill köra både småländska småvägar och bana. /Jonas _________________ Jonas Kellander |
![]() |
Skruva banåkabil
|
996 besök totalt |