| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: oljekyl M3 e36 *köpt*
|
1185 besök totalt |
|
Jag hittade
Typ denna? http://www.bildelsbasen.se/index.php Jag hittade aldrig slangarna på skrotdatabaser. Men den kostade 1065 på BMW plus packningar, totalt typ 1130 kr. Men det var för att ersätta de som jag kört sönder. Så jag har inga över. Eller du kanske ska ha större kylare än original? Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||
|
Tjena.. står en 328 på www.returbilen.se i HBG med denna oljekylare (komplett)
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Hej Peo!
Precis vad jag är ute efter, eftermarknadssatser går ju bra det med, men letade först och främst efter orginal. om jag förstår dig rätt så kostade slangarna 1130:- på bmw nytt? Kylaren på länken, var det just den du köpte själv eller var det bara ett tips om att den finns? Förstod inte riktigt
om det nu var ett tips om att den finns fortfarande så tackar jag och bockar då jag enbart hittat dubbla priset på skrotar än så länge. Så detta verkar i sådana fall vara nått att slå till på. Vänligen, _________________ J0 han Sahlgr 3n |
||
|
Re:
Här ramlar svaren in såhär mitt i natten, det tackar jag för!
Är det 328 e36 eller 328 e46? För såvitt jag vet så hade väll inte några e36 forutom m3orna oljekylare?
om det är till e46, är det samma till dem som m3 e36 då? Vänligen, _________________ J0 han Sahlgr 3n |
||
|
Den jag köpte
Den kylaren jag köpte betalade jag 1000 plus frakt (180 kronor tror jag) för. Så jag har monterat på min redan. Att det nu säljs en för 500 pix verkar ännu bättre. Jag har svårt att tro att den skulle vara sämre bara för att den är billigare. När jag körde sönder min oljekylare så tvålade jag till anslutningsslangarna också. Och de kostade nya på BMW 1130 inklusive fyra packningar, precis som du förstått rätt. Det som var lite lurigt var att bilderna i BMW databasen är helt fel. Men detaljerna var rätt när de sedan kom. Du kan se vad artiklarna heter på http://bmwfans.info/original/E36/Cou Det är artikel 4 och 5 (4 stycken) som du behöver. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||
|
Tackar!
Men hittade även slangarna på samma länk du gav mig nu under "övrigt" så ska slå dem en singnal när de har öppet igen! Sedan blir det nog att beställa lite o-ringar dvs nr5 på länken du gav mig och lite andra fästen då det skall sitta på en e36 325 som inte har oljekyl orginal. Tack så mycket för all hjälp och gott nytt rejs år!
Vänligen, _________________ J0 han Sahlgr 3n |
||
![]() |
SÄLJES
K: oljekyl M3 e36 *köpt*
|
1185 besök totalt |