| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Bakaxelklump till E30
|
1078 besök totalt |
|
K: Bakaxelklump till E30
Vill köpa en bakaxelklump till BMW E30, diffad eller odiffad. Ska helst va från 323/325 med 3,46 utv el lägre då jag kör med ZF låda. om någon har nåt tveka in att säga till så får vi se om de blir affär. |
||||||
|
Jag har en stor sliten (188) lamelldiff 3,25, och vill ha en stor fräsh uppgraderad till 40% med extra lameller med utv. på minst 3,73.
Behöver kronhjul och pinjong, sedan lämnar jag troligen allt till mobimech. Har du någon klump redan och vill byta så... Är du säker på att du ska ha så låg utväxling, det låter som en bruksbil eller massa pulver? Jag har 1:1 på 4:an och ihop med 3,25-diffen räcker 4:an till motorvägsfart+. _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||||||
|
jag har 2 liggandes........
en 3,63 cirkus tror jag det var kan kolla noggrannare samt en 2,96 cirkus bägge är diffade med friska lamelldiffar det är den "stora" e 30 diffen bägge..... inga 5 serie alltså... jag kommer inte ihåg decimalerna på utväxlingarna men ni som kan bmw vet ju vilka som ligger väldigt nära där...... _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||||
|
har ingen diff alls just nu så byten e inte aktuellt tyvärr.
Diket: Pris på dina diffar, den 3,63 är intressant. PM om du vill. |
||||||
|
Re:
Pris? |
||||||
|
Re:
får du gärna så fort jag fått en bara
|
||||||
|
Re:
Tyvärr lite i dyraste laget för mig då det bara är till reservbanbilen
|
||||||
|
Ingen som har någon billig diff liggandes, eller bara klump med lagom utväxling så man kan provkör iaf
|
||||||
![]() |
SÄLJES
K: Bakaxelklump till E30
|
1078 besök totalt |
