Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 29 besök senaste veckan (20511 totalt) |
Första räsern var tillsamans med ett gäng glada gubbar från jobbet som även sponsrade teamet!
Motorn var en B230 med 180hk (byggd hemma hos Anders Lindberg). En pålitlig motor med lagom effekt för oerfarna förare i långlopp. Chassiet var från början måttligt förändrat från std men med åren blev det bättre och när vi tog över Ravilas 240 kaross så fick vi ett riktigt bra chassi! ![]() Vi har presis kommit imål efter vårat första race! ![]() ![]() _________________ Birath Albin Porsche Cayman -08 Saab 96 -69 |
||
en 205 gti 88a med mi16 motor (148hk 16v istället för 105hk orginal) rejsbromsar o länkarmar mm för mer camber och nytt dämparchassie...
riktigt kul bil. haft den sedan 2003 eller 2004a. rullat några 100mil sedan dess. stått i minst 2år ![]() ![]() _________________ Oskar fridh rondellkrossarn |
||
![]() Första bilen jag körde bana med, Opel omega. Debut med klen 2,6 liters motor på Nürburgring -99, bilden ovan är från sista bankörningen med bilen på Kinnekulle 6/6 2007. Satt en något vassare 3,0 24V motor i då. Under de åtta åren jag ägde den fick den gå på lite olika klubbträffar, bla Kinnekulle, Gelleråsen, Anderstorp, Sviestad och lite olika konbaneträffar. Saknar den ibland, den hade lite personlighet på nåt vis. ![]() Andra bilen jag kört bana med, men det är min första egna bil. Opel Rekord -69. Ägt den sen -95 och 11 år senare har den förvandlats från svajig originalbil till stenhård racerbil. Stod och rostade ett par år mellan -98 och -02, men sen började bygget. Alldeles för mycket tid och pengar nerlagt på en hopplös gammal gubbsedan, men man är inte alltid rationell. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Första bilen som jag både ägde och provade på bana (Sviestad) tror jag var en rallyutrustad Saab Sport 1965. Året var iaf 1976. Första egna bilen som kördes i en bantävling var en Saab V4 -68 (eller var det en 67:a? jag hade en av varje samtdigt)
Även om det var roligare att låna Morsans Alfasud -74 med för tiden sagolik väghållning. Den fick jag dock inte modda för racing , men väl låna för licenskursen, skönt schyssta föräldrar ![]() ![]() Vore kul om man hade haft bilder kvar på dessa ![]() Sedan passerade en salig blanding möjliga och omöjliga bilar och projekt, vågar knappt räkna.. För övrigt tycker jag Anders Karlsson Rekord är osannolikt läcker ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Bosse var inte din första en Fiat ??
Citat: Även om det var roligare att låna Morsans Alfasud -74 med för tiden sagolik väghållning. Jag hadde en Betone 1750 GTV som jag körde i sportvagnserien på 80 talet när jag sedan sålde den så tog jag en Alfa Sud i inbyte och upptäcke vilken super väghållning det var i den mycket bättre än i GTV _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
Fiaten blev faktiskt nr 3, efter Saabarna, som ju e.g. var rena rallybilar i grunden. Men Fiaten var iofs mitt första seriösa (?) försök till en bil som enbart skulle gå på bana. Jag saknar den fortfarande. Den hade en bakgrund som som grusbaneracer från Danmark. (jag har fortfarande de danska plåtarna någon stans i garagebråten) Försedd med en massa riktigt Abarth-godis var den en riktig liten pralin. Den såldes f.ö. med sorg i härtat när SSK slog ihop sina två standardklasser till en enda, där Volvo B20 motor nästan var ett villkor för att hävda sig... Samtidigt hade jag en Cortina -66 en GT med lotusfälgar, från början också med en lotusmotor/låda under locket , men efter nåfra lite väl dyra dyra ras, så blev det en vedbotrimmad 1500 cc GT istället. Minns att du när vi tjänstgjorde i kronans uniform gav mig kloka råd om att bygga racerbil på Cortinan istället för Fiaten. Så borde jag givetvis ha gjort med min begränsade budget, men jag var nog mera Fiatelist en Cortinist. Ska gräva hemma i förädrahemmet vid tillfälle efter några bilder på dessa bilar, något finns det kanske kvar, som kan scannas in för denna trevlgia tråd. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Med denna bil väcktes min bankörnings intresse! Provade köra på bana med den på Kinnekulle ca 99-00 någongång och bestämde mig för att förverkliga min dröm om M3 E30.
![]() Det tog 1½ år att sälja den bilen och första året använde jag M3:an som bruksbil, 02 drogs barn/hus karusellen igång vilket resulterade i starkt begränsad fritid! Faktum är att jag nu efter 7½ år har fortfarande inte kört med M3:an på riktiga banor! ![]() ![]() _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||
Äh, det är väl inget speciellt med den... ![]() ![]() _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Det rejset läste jag om i Nynäsposten och började forska och samla intresserade kompisar. Det gick alltså att köra rejs och börja från noll. Det blev den här i det som senare blev MSLS. ![]() _________________ Arne Lindgren |
||
Min första och hittills enda tävlingsbil.En fröjd att framföra på banan var det iallafall,den har sålts till förmån för något gatreggat,vad det nu blir.
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ F.d. ROC-Audiägare http://www.youtube.com/watch?v=_MleYugF12E Såld Audi A6 3.0 TDI Quattro -06 Audi A4 1.8 TQ-97 Audi A4-95 Johan Nilsson |
||
En fråga bara..Är det denna bilen som du snurrar runt me i en video från attitude? Längesen ja såg den videon men tyckte ja kände igen bilen på nåt sätt ![]() //Pontus _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||
Jo det stämmer bra det. Iom att det är bus på allmän väg, eller iaf industriområde så vet jag inte om den ska läggas upp här. Det brukar inte vara så populärt...
Har sett den på Youtube också, sök på omega burnout eller nåt. Vet inte om filmen är så frän egentligen, man var ung och dum osv... _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Min första "rejser" och bil var en Porsche 924 -79. Med halvbur, sportstol och 4p-bälte.
Den kördes tyvärr aldrig på bana men några konbanekörningar blev det av. Och det utan att skämmas ![]() ![]() Usch vad jag saknar henne ![]() Mvh Håkan _________________ Håkan Bergkvist Toyota GT86 |
||
Har än så länge inte kommit ut på någon bana med nån av mina bilar jag ägt, men det ska det bli ändring på med min nuvarande.
Min första bil var en BMW 2002 Automatic från 1970 som skaffades 1997. Bilen fick manuell låda ganska snart och fick uppleva en och annan grusväg i min ägo. Bilen såldes 2005 men jag fick se den igen så sent som i somras. ![]() ![]() ![]() |
||
02:an msåte vara BMW:s mest lyckade design någonsin
![]() Så ren och utan nonsens, så den där Chris bang-bang kan gå och gömma sig. Jag övningskörde i en flång ny 2002 när jag tog körkort, så den har alltid en plats i mitt mentala garage. Gärna en inka-orange. Den enda 02 jag ägt var en ljusgrå 1600-2 Ti (ganska ovanlig) minns att den hade 6-volt elsystem, var en 67 eller 68. Tyvärr var det en ganska sliten rallybil, så det blev en kortvarig relation. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 29 besök senaste veckan (20511 totalt) |