| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hårdhet på motorkuddar
|
1843 besök totalt |
|
Hårdhet på motorkuddar
Tänkte försöka tillverka nya motorkuddar till bilen, har kikat på andra som tillverkat på AMG tävlingskuddar osm användes i DTM, dessa är en tredelad historia med en gumminsbussning inuti en kopp, se bilden nedan: Jag har tittat på Trelleborgs serie med kuddar som är gängade i båda ändar, sen sitter det då M10 bultar från båda håll. Men tittar man på hårdheten på dessa så är dom kanske i hårdaste laget. Dessutom är den kanske för smal för att passa som motorkudde. Nån som har några andra tips på kuddar man kan använda? Här är en kopia på en AMG kudde
Så här ser original ut:
_________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||
|
Var köper man Simrit vibrationsdämpare i Sverige, verkar som Atec som tillverkat motorkudden i bilden ovan använder Simrit, nån av dessa två storlekar tippar jag på.
70mm dia - Axialt 530nm/mm och radialt 100nm/mm 60mm dia - Axialt 380nm/mm och radialt 70nm/mm _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||
|
Re: Hårdhet på motorkuddar
Jag har använt Trelleborgs vibrationsdämpare, utan några som helst problem. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
Re:
Prova på www.momentum-industrial.com _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
Hårdhet på motorkuddar
|
1843 besök totalt |