| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Krymplack! var finns detta.
|
2055 besök idag (24084 totalt) |
|
Har ett svagt minne av att jag sett sådan färg i hobbyaffärer som säljer typ radiostyrda flygplan,bilar,båtar,heli, modelljärnvägar. kan va värt att kolla , ibland hittar man ju saker där man minst anar
Har sett många ventilkåpor och insug + div kåpor på Ferrari i färgerna rött,svart o silvergrå. Finishen e riktigt snygg tycker jag. Som sagts tidigare blanda färg som inte gillar varandra funkar också men lite okontrollerbart. Jag klarlackade ett svartlackat insugningsrör o det reste sig ordentligt. De va inte tanken men blev såpass bra att jag lät det va
mvh Richard _________________ Richard Ahlström |
|
då jag jobbar som billackerare håller jag just nu på med o få till sjysst struktur på mina egna kåpor o kommit fram till att om man inte hittar riktig krympfärg så duger det iaf för mig med en vanlig 2komponents billack med strukturtillsats, den blir matt o får yta som ett slippapper ungefär fast inte lika vasst. det är sådan vi använder när man lagar stötfångare, kanske är något o kika på? att köpa strukturfärg på sprayburk o sen måla med vanlig bas o klarlack blev inte bra. ska försöka komma ihåg o ta lite bilder på det i veckan som ja sen kan lägga upp här
_________________ Martin Ljungberg 200sx Pickup -92 180zx -88 Tack till: Ulvsunda Däckcenter Airtune TURBOsmart |
|
Här kommer lite info om Skevab
Skedlovägen 83, 862 96 Njurunda Telefon: 060 - 321 21 Fax: 060 - 320 58 E-mail: info@skevab.se Mån - Fre 09.00 - 16.00 Lunch 12.00 - 12.30 God jul Foks _________________ Nick Hammarcrantz |
|
_________________ Olle Magnusson |
|
_________________ Erik Berg "BMW 2002 är BILEN! FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan!" https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight= |
|
Jag märkte att skrynkellacken funkar bättre på en lite knottrig yta än på en helt slät yta. Verkar som skrynklorna måste ha nån ojämnhet att utgå ifrån. På släta ytor kunde det bli små "krumilurer" så blev det raka ränder istället.
Så att tex blästra ytan kanske kan hjälpa. Mitt Opel-2.2 insug, som är sådär knottrigt från gjutningen blev skitbra:
Bara ett tips.. _________________ William Ekström |
![]() |
Skruva banåkabil
Krymplack! var finns detta.
|
2055 besök idag (24084 totalt) |