Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Frontplåt till BMW 2002 -72
671 besök totalt
Darth NiN
Göteborg
Här sen Nov 2006

Trådstartare

Har du nån front liggandes, eller nån kaross som ska skrotas? Hör av dig till mig isåfall. Jag är intresserad av att köpa fronten. OBS! Det måste vara den äldre typen, alltså äldre än 1973

Mvh

Kristian

Solna
Här sen Okt 2005

Re: K: Frontplåt till BMW 2002 -72

Darth NiN skrev:
Har du nån front liggandes, eller nån kaross som ska skrotas? Hör av dig till mig isåfall. Jag är intresserad av att köpa fronten. OBS! Det måste vara den äldre typen, alltså äldre än 1973

Mvh

Kristian

Det ända som skiljer frontarna åt är njursnittet, så om du har ett sånt från en äldra front kan du ju kapa och svetsa dit på en nyare front.

Det är ju en VISS prisskillnad på frontarna...

//Micke

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Citera
Darth NiN
Göteborg
Här sen Nov 2006

Trådstartare
Nej tyvärr har jag ingen njure från den äldre fronten. Tyvärr är det ju också så att BMW i sverige gjort prisjustering på fronterna som nya, så dessa två kostar lika mycket, nämligen 7400:- per styck.

I tyskland, däremot, går dom nya fronterna att få tag på för rimliga 2500:-, men frakten upp hit är ju fullständigt vansinnig!

Cahsel i tyskland säljer ju de gamla njursnitten löst, men dom vill ju ha 2000:- för dessa, så det blir ju inte mycket bättre affär då

Det är nog bara för mig att leta vidare och hoppas på att någon snäll människa har en gammal front liggandes, för mig att köpa!

Solna
Här sen Okt 2005

oj, det visste jag inte!! Tråkigt att frakten ska vara så dyr bara. Har funderingar att även byta min front framöver.
Lycka till med letandet!

//Micke

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Citera
SÄLJES
671 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande