Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Eclipse GSX -95 (awd TURBO)
1405 besök totalt
Thompa
haninge /sthlm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 72


Trådstartare
S: Eclipse GSX -95 (awd TURBO)

Har ett kanon utgångs objekt för tok ballt race bygge !! en eclipse GSX vilken delar motor och drivlina med EVo 1-3 fast man får sitta på rätt sida samt i en klart mkt snyggare förpakning och styra

det som hitils är gjort med bilen är
Extriört
orginal body kitt från eclipse 97-99
CF huv
projektor strålkastare
burklackad i siden matt svart med inslag av spackel

Motorn
sitter annat grenrör
16 g turbo från en evo 2
1mm större fereea ventiler
eagel stakar je kolvar
bortplockade balans axlar
coil on plugg tändning
greddy kopia FMIC
apexi DP
tsudo 3" avgas
B&M soppa regg
evo 9 spridare 560cc
apexi safc II
apexi t-timer

Drivlina
fidanza svänghjul
ACT 2600 kopling

Väghållning
KYB gr2 dämpare
super sprint fjädrar
dc fjäderbens stag fram bak

sen är det skin elstolar rutor mm

nu till tråkigheterna , med tanke på priset (ungefär hälften vad dom BRUKAR kosta om man hittar nån)så har den en del fel så som
kass lack som behöver lite riktjobb
crankwalk på motorn(betyder att veven glappar axialt) bytte dock lagren mot ALC race diton i vintras som en plåster renovering för at kunna regga in den och bilen är fult kör bar .. dock så såg veven kass ut och skulle nog behövas bytas (finns en nitrit härdad vev för 3000 på evo forumet) anars såg allt bra ut..
ett dåligt hjulager
takluckan funkar inte
sen är det lite små saker typ att short shift kittet kärvar lite

men för den händiga och låt säga en 25-30k så har man en riktig rökar bil, tjänste vikt orginal trots 4-hjuls drift är 1450

pris 69 999:- men vid viss juster mån vid en smidig affär

mailja gärna på thompa@projectz.se vid intresse

skulle kunna tänka mig byta med nån BILLIG BAKHJULS driven TURBo bil + pengar typ 180zx 200sx 300zx rx7 eller ev en ren race bil

_________________
Thomas Pettersson
Citera
Thompa
haninge /sthlm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 72


Trådstartare
skulle kunna tänka mig byte mot nån isuzu piazza eller nån BILLIG icke turbo bil oxå ...jagar en budget drifter ....

_________________
Thomas Pettersson
Citera
Thompa
haninge /sthlm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 72


Trådstartare
Har satt ner priset till 55k nu dock är inga bytes affärer längre intresanta, dock kan jag lägga bilen som del betlaning på en mitsubishi Grandis eller nissan quest i 100-150 klassen(visst har du en ferrari enzo och värkligen vill byta den mot min clippe så visst )

kommer du och tittar provkör och verkar reko så kanske jag kan pruta lite till dock är det ren välgörenhet jag håller på med då så räkna inte med att jag kommer gå ner 10k till


_________________
Thomas Pettersson
Citera
SÄLJES
S: Eclipse GSX -95 (awd TURBO)
1405 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande