Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (16847 totalt) |
Snygg profil bild på dig hahahah. Skulle jag lägga upp en sån bild skulle alla på detta forum fråga om det va joel bitar som va ute hahah.
Jag tillsammans med alla mina fingar och tår röstar för att du rensar bilen och bygger bur. _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||||
Re:
asg ![]() ja jag håller med dig men bilen ska få rulla som den är denna sommar för att sedan nästa vinter rivas ner totalt och byggas om med bur och andra godsaker. ![]() |
||||||||
Re:
Bara vråla till så kommer jag hänga i bilen ![]() samt det andra jag pma dig om bara säga till så fixar vi det |
||||||||
Re:
Inga problem ska kolla hur kursen står framöver bara så man har råd. _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||||
|
||||||||
Hur gör du med transmissionskåpan? B206 har lite annat möblemang än vad 9000 har på sina kåpor. Det är därför inga 9000 ägare kör med B206 blocket då det blir onödigt mycket bök. Pyramidringar är egentligen också lite overkill, bättre att köra smidda B235 kolvar och köra med stålpackning så skenar inte byggkostnaden iväg så mycket.
_________________ Henrik Nilsson Saab 900 -96 |
||||||||
B206 blocket är det som sitter i ng900 utan balansaxlar och det har GM,s håldelning så det går allt
har en kompis i trollhättan som kör med sådant block o 9000aero låda annars finns ju alltid svets . ![]() och visst går det att köra med stålpackning mm men känns som om jag ändå ska lägga ner massa pengar ändå varför snåla där. är ju direkt inga större pengar om man ska titta på hela bygget. men tack för dina ider ![]() |
||||||||
Då har man varit och lekt lite på isen
![]() var riktigt kul Lite film från idag http://se.youtube.com/watch?v=NBjpH5 Blev lite varmt efter en stund ![]() |
||||||||
|
||||||||
Re:
Utanför falköping ![]() |
||||||||
|
||||||||
Ja då har man inhandlat lite mer roliga saker till bilen.
Var iväg till biltema och köpte en batteri låda och en kopplingsplint. Så jag kan flytta batteriet till bagaget. Även köpt lite flänsar och så till till den nya turbon jag också skaffat Blev en holset hx40. ![]() fläns och packning till nya turbon ![]() Batteri låda och kopplingsplint ![]() Holset Hx40 vs saab orginal TB03 ![]() Här är saaben med isdäcken på |
||||||||
Jimmy varför så stor turbo? Du ska väl åka bana inte rakt fram och en HX40 tar ju hur lång tid somhelst att få ladd på ju.jag hinner ju varva dig innan du fått upp farten.
Sen tror jag det rycker i kroppen på dig att bygga den RWD med tiden ![]() _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||||
Re:
turbon ska sitta på gammel motorn den som är i nu mäst bara för att jag sprang på den billigt haha. nä du något rwd blir det inte men 4wd kan allt hända |
||||||||
Re:
åå fan ser jag fram imot _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||||
Re:
vad har du för drivlina i din cossie orginal eller? för utom motorn då som du allt skruvat på haha ![]() |
||||||||
Re:
orginal drivlina funkar klockrent skulle bara behöva fixa lådan. _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||||
Ja saab bygger rullar på som vanligt he he
håller nu på med att bygga grenrör till den ![]() ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (16847 totalt) |