Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1255 besök totalt |
Re: Köpa Spax i sverige?
Hade Spax på min 75:a tidigare. Dom köptes och monterades på Rosso i Götet. Inte omöjligt att dom kanske kan fixa fram dämpare till saab. Dock så var den justeringen inte mycket att skryta över. typ modellen "skruva när dämparen känns kass" funktion. Du kan inte jämföra den med en riktig dämpare där man kan justera rebound osv. tyvärr. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Vad jämför du med för dämpare då? Justerbara Koni? ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
om man säger så här: de flesta som har eller har haft Spax försöker att undvika dem nästa gång. Det är ett rätt bra tecken. Deras enda egentliga fördel är priset ärligt talat.
Jag hade Spax på miatan är var väl inte överförtjust direkt, de gick iofs att justera i 14 lägen som påverkar lågfarts bump och rebound, men det hjälper ju inte när högfartsdämpningen är för hög ![]() ![]() Försök istället spara några tusingar och köpa nästa nivå av lite dyrare grejor, du kommer ångra dig med Spax är jag rädd (liksom många andra Spax ägare). _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Tänkte mer på avo. Dom dämpare jag fick med bilen (spax) var helt kassa och fick förklaringen att justeringen i princip endast var lämplig till att kompensera dämparen när den blev sliten, och det blev den/dom snabbt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
http://home.swipnet.se/bmp/ det här är pär hansson som brukar hänga här på forumet ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
om det är någon som har gamla dåliga Spax ligganda.....så vill jag köpa dom.
Behöver ett antal ,som ska byggas om, till ett galet prodjekt. EDIT: Det ska vara något gammalt skrot som är slut. Dom ska inte användas som dämpare...utan som fjäderfästen. och då är det synd att kapa sönder något som fungerar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1255 besök totalt |