| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kontakter/brytare för lyse/torkare. Hitta alternativ.
|
735 besök totalt |
|
I och med att min instrumentpanel har fått modifieras så måste jag hitta någonting för att ersätta reglagen för lyset (parkering/halvljus), samt torkaren (låg/hög/intervall/spolning). Till mitt gamla reglage för torkaren så har jag en lös liten låda för intervallen, och den går ju att spara och använda sig av. Funktion och enkelhet är det viktiga, och går det att få tag på någonting så enkelt som en smutt vridbrytare med flera lägen så blir det perfekt. Torkaren är säkrad till 15A, så det måste reglaget orka med. För spolningen går det givetvis bra med en separat tryckknapp. Jag har kikat på Elfa, men utan några större framgångar. Bomba på med tips
_________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
|
Det enklaste måste vara att ta brytare från en annan bil. Då får du vanligen symboler på knapparna på köpet och det brukar bilprovningen gilla. Volvo 140 tex har brytare som monteras i en tunn panel. Det enda som inte kommer med från din önskelista är manöver av intervalltorkaren med samma knapp.
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
|
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
735 besök totalt |