Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 3162 besök totalt |
|
||||
Så måste det vara. Wankelmaskin i en Z3! Som wankelentusiast och BMW-gillare så är det perfekta kombon även om det sticker i ögonen på folk. ![]() Mercan ser ju ut att ha en Honda S2000-motor? _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
det är väl ingen z3 heller, är det inte en S2000 som se ut som en Z3 !!
allt bakom framskärmarna luktar Honda tycker jag !! riktigt coola bygge !! som förmodligen kan få många förståsigpåage att svälja tungan på träffar ![]() ![]() _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||
Jo visst ser det ut som s2000? o "mercan" är väl en skoda? _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Men nu måste ni ju vara ute och cykla? Finns inget på Mercan som säger att det är något annat än en Merca C-klass, och en Honda S2000 är inte så där rund utmed sidorna. Googla lite bilder och jämför så ser ni nog.
EDIT: Såg att bilderna var länkade från ursprungssidan. Finns mer här: http://www.sutv.zaq.ne.jp/shape/ Mercan kallas visst för "C2000"! ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
#1 Bilarna står och blänker i stället för att nyttjas på bana?
#2 Bilutställning på en campingplats? ![]() Möjligen även... #3 Dragkrok saknas? _________________ BMW MC-klubben |
||||
_________________ Erik Berg "BMW 2002 är BILEN! FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan!" https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight= |
||||
|
||||
ok, my bad. Varför 13B och inte 20B och varför i en tung z3 och inte i en miata? eller viktskillnaden är inte så stor utan motor? Eller bara varför??? Jag begriper det inte. Framförallt inte mercan med hondamotor. _________________ Bo Wihlborg |
||||
nu är jag långt ifrån kunnig när det kommer till detta. men 20b är oftast hembygge då den består av 3 rotorer istället för 2 rotorer som i 13b(standard i de flesta sjuor). Tror Cosmo hade 20b. Någon annan kan säkert fylla på lite mer info. _________________ Daniel Örneling |
||||
En 20B (från Mazda Cosmo JC) är ju både tyngre, dyrare och svårare att hitta jämfört med en 13B. Sen om en RX-7 FD klarar sig fint med "bara" 2-rotor så gör nog en liten Z3 det också. Bättre viktfördelning blir det också med en 13B. Men tror mest priset (att köpa, bygga och tanka) avskräcker! En kul kombination tycker jag, och sticker det i ögonen på märkesfanatiker så är det bara ännu mer kul
![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 3162 besök totalt |