Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1528 besök totalt |
|
||||
Vad skulle kunna vara rätt med det? ![]()
![]() En bild till: ![]() 330 hk och 720 Nm. Dock ingen konverterad M3 utan en 3-serie som försetts med komplett M3-optik, allt till den facila kostnaden av 250.000 riksdaler... ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
|
||||
Finns både 2 och 3 liters dubbelturbo diesel hos BMW, 2 liters med 204 hk och 3 liters med 286 hk ![]() |
||||
Det hade varit en tuff konkurrent att möta i långloppen.
Har BMW:s 2-liters diesel en twinscrol turbo eller två aggregat? (dubbelturbobegreppet används ju lite väl generellt för att man ska vara säker) Tycker BMW rent allmänt är på väg tillbaka till en mera core business attityd ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
En äkta dubbelturbo. Man kan tom se båda aggregaten på bilden ovan. Visste dock inte att den motorn kommit i 3-serien än, trodde att den fortfande bara fanns i 123d. Men 330hp vad har det gjort med den igentligen??
![]() EDIT: Fast på deras hemsida står det 335d umbau. Då är ju inte 330hp så konstigt, uppfattade det som att det var tvåliters TT-varianten i. |
||||
Tack!
Jag var inte medveten om att det var samma snurra som på bilden. (mitt minimala BMW kunnande handlar mest om 60-70 tal) 330 och 770 nm hk indikerar annrs för mig en vidiare frisering av 3 litersmotorn. Det är rimliga siffror med den som bas. Kanske det är sexan delvis dold på bilden i motorrummet? Måste vara en riktigt extrem modifiering för att få ut det ur en två-liters diesel, även med två turboaggregat som iofs ger möjlighet att ha ett riktigt biffigt aggregat när det lilla ser till att ladda längre ned i registret. om BMW hade fått ut dessa effekter ur 2-litaren tror jag knappast dom harvat runt i WTCC med trötta bensinmotoerer där, när Seat piskar dme med dieslar på löpoande band. Jag skulle gissa att en racepreppad 2-liters diesel med alla trick gjorda ligger iaf 20-30 hk under 300 gränsen. Men det kanske är med restrikorer? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1528 besök totalt |