| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Trimmad Alfa Romeo 2.0 motor (Alfetta)
|
1248 besök totalt |
|
Säljer min 2.0 motor som jag haft i min race Alfetta. Motorn är delvis demonterad och kräver åtminstone en honing av loppen och nya kolvringar innan montering. Rejält portat topplock med material tillagt i underkant för att flytta upp kanalerna. Detta gör att insuget är ombyggt och det är lite special med kylvatten ut ur toppen och man behöver en separat termostat. Insugsventilerna är (om jag minns rätt) 2 mm större än orginal. Såklart vassare kamaxlar. Toppen är välanvänd och får kanske anses som en mall för att göra något liknande. Blocket är nedfräst och foderlägena nerflyttade för att man skall kunna använda orginalfoder. Vevaxeln är lättad och balanserad samt omslipad, lättat och balanserat svänghjul (Alfetta). Mahle högkompskolvar. oljetråget modifierat för att man ska kunna flytta motorn några centimeter bakåt i bilen. 4-1 extraktorrör Weber 45, med sprickor vid skruvarna som håller halsringarna men har fungerat fint för mig de åren jag haft dem.
Priside, tja har egentligen inte en aning om det. Är inte omöjlig, så är någon intresserad så resonerar vi om det. Inga lösa delar, vill sälja hela motorn på en gång. För mer info, skicka ett PM. _________________ Johan Ek |
![]() |
SÄLJES
|
1248 besök totalt |