| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Täta läckande bensintank
|
4 besök senaste veckan (5785 totalt) |
|
Täta läckande bensintank
Det har varigt lite motigt de senaste veckorna med seaten, Bromsar som inte vill funka och i dag lyckades jag med konst stycket att borra håll i Bensintanken
Jag fick läkage på tanken i min första bil och det lagade jag med nåt klet som jag fick av pappa och det håller än efter 3.5 år. Men det va en metal tank och detta är en plast tank. Finns det nåt som funkar att laga med som inte e tvål ( ska tydligen funkar temporärt). _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
|
tankar brukar väl va gjorda i PE tror jag. PE är väldigt svårt att limma då den är naturligt fet. Om man bränner ytan med en låga så skall dess utspänning (edit: ytspänning) minska o bli åtminstone någorlunda lim-bar.
MEN nu talar vi om en öppen låga o bensintank o det skall vi undvika
Jag skulle nog försöka med en slags skruv modell plast/plåt och en elastsisk slilicon som tätning. om jag hade tanken loss så hade det varit enkelt. Skruv med stor plan skalle utifrån och en "mutter" utan genomgående hål inifrån, så hade det blivit garanterat tätt. _________________ Mats Andersen |
||||
|
Re:
What he said
|
||||
|
Innan du kletar dit nåt kemiskt så kolla hur det reagerar med bensin / e85.
Polaren lagade några borrhål i vår båttank med silikon och det tog många liter och soppafilter samt munstycksrengöring innan den pråmen gick bra igen.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
|
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
|
Re:
Det lutar väll åt detta, Ska kolla med en rally kollega och skrotaren först kanske inte blir så värst dyrt med en ny, _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
|
Re:
Läste ditt inlägg igen och Skruv med stor plan skalle utifrån och en "mutter" utan genomgående hål inifrån, så hade det blivit garanterat tätt. är ju kanon. är bara ett 9mm håll och nån gummi tätning så blir det perfekt. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
|
Re:
Limma skulle jag tro. Jag har gjort en prototyp med rostfri skruv, nitbricka, skar upp en bensinslang och gjorde en gummibricka av den, sen omvänd procedur på utsidan men med avslut med mutter såklart
Borde hålla tätt? Hålet är på ovansidan av tanken så det ligger aldrig "på". _________________ Daniel Steiner |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Täta läckande bensintank
|
4 besök senaste veckan (5785 totalt) |