| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
hjälp med camber
|
1293 besök totalt |
|
hjälp med camber
Hejsan alla glada och kunniga
Har köpt pirelli p zero corsa 265/30/19 resp 295/30/19 som jag ska köra med när säsongen börjar. Det är en gatbil som jag byggt en del på för att optimera lite för track days och jag tänkte testa lite drifting. Har aldrig haft r däck på bil (men hela tiden på hoj) Förra säsongen tyckte jag att runt 1 bar (har dubbelturbo) var lagom för bana, dvs 500whp och ca 650Nm. Vet inte vikten men mellan 1400 och 1500 kg lär den väga Nu till frågan, hur mycket ska jag minska cambern? och tankar om däcktryck? _________________ gunnar silfors |
||
|
Jag fick till tipps av en känd chssieguru att ungefär 2,5 grad kan vara en bra startsiffra. Sedan beror det på hur chassit rör sig osv. Och det kan jag inget om i detta fall.
Däckstryck borde det finnas någon rekomendation på Pirrellis hemsida. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
|
Re:
Tack Björn
Jag har halvbur och en massa chassistabileiserande stag så chassit är helt styvt. Så minska cambern med 2,5 grader fram och bak(?) _________________ gunnar silfors |
||
|
Har fått för mig att driftkillarna ställer in sina bilar rätt annorlunda från normala banåkare.
Skulle nog ställa frågan i driftingforumet
Sen tror jag det finns billigare däck att bränna upp för driftingändamål också
_________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||
|
ja, det tror jag oxå och jag harr inte tänkt drifta med pirellis r däck iaf inte förrän de börjar ta slut. jag är mer rundbanefreak och det är huvudsyftet även om det ska testas med drifting för det är kul att sladda och då ska jag ev ställa om hjulvinklarna för det
så det jag söker nu är camber för bankörning inte drifting _________________ gunnar silfors |
||
![]() |
Däck för banåka
hjälp med camber
|
1293 besök totalt |